Skocz do zawartości

Dźwięk 2D xd


Rekomendowane odpowiedzi

W Create pocisku mam dwie zmienne:

GML
zasieg=600; //zasięg dźwięku strzału

dis=distance_to_object(player); //dystans do gracza, który ma w zależności od dystansu i zasięgu usłyszeć, nie usłyszeć, lub cicho usłyszeć strzał</span></span>

 

I dostaje nerwicy, bo tak prostej rzeczy nie umiem zrobić, żeby to odpowiednio podzielić, aby był tak jakby realny dźwięk, że jak blisko się pocisk zjawi to ma być głośno, jak obok to już trochę ciszej, jak w środku to pół na pół a jak gdzieś tam dalej powiedzmy w odległości 550 to już tak ledwo co słychać. Jak to zrobić?

edit: (z użyciem sound_volume())

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if global.snplay

{

sound_volume(global.swep[pwp],min(max(dis/vold,0),1));

sound_play(global.swep[pwp]);

}

 

global.snplay jest true, a dźwięku jak nie ma tak nie ma czy pocisk pojawia sie przy graczu czy 100000 pixeli od niego

 

edit: nie sory, jest jakiś totalny syf, raz słychać raz nie

 

edit2: jest na odwrót, w sumie to co ja zrobiłem było zupełnie tak samo tylko ty to zmieściłeś w jednej linijce kodu a ja jechałem na if'ach. jak dam dis/vold (vold=zasieg) to jest na odwrót - im dalej tym głośniej, a jak dam vold/dis co powinno niby zrobić że im bliżej tym głośniej, to sie robi też syf, i jeszcze że division by 0

 

edit3: zaraz zaraz no tak. użyję tego kodu co działa na odwrót, ale wynik końcowy odwrócę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...