Alternative Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Czy jeżeli dam rozdzielczość gry 1024x768 to na większości komputerów na fullscreenie gra będzie działać i wyglądać normalnie? Bo jeżeli jest za wąsko np to wtedy po bokach są czarne pasy, ale to nie robi raczej.. jak najlepiej zrobić żeby na każdy ekran pasowało? Dać wybór rozdzielczości? Czy może jest jakaś funkcja która sama dopasowuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 20 Grudnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Daj 1024, w wielu grach są czarne paski po bokach na panoramicznych monitorach. Jeśli miałaby być różna to pomyśl, czy skalowane obrazki, czy większe pole widzenia i co z gui. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 są czarne pasy? daj "Full scale" w global game settings i po problemie. będzie rozciągnięte, ale wypełni cały ekran. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 albo przy pomocy display_get_width(), display_get_height(), oraz zmiennych view_wview[], view_hview[] (w pożądanym roomie) lub pokoik.view_wview[]/room_set_view() (w innym roomie) dostosowujesz viewy (i odpowiednio porty tych viewów) do rozmiarów okna/monitora :)) PRZYKŁADOWO: GML var szerokosc, wysokosc; szerokosc=display_get_width(); wysokosc=display_get_height(); pokoik.view_wport[0]=szerokosc; pokoik.view_hview[0]=wysokosc; pokoik.view_wview[0]=szerokosc; pokoik.view_hview[0]=wysokosc; room_goto(pokoik); Powyższy kod wyrównuje ci porta viewa i samego viewa (co powoduje brak rozciągania) do rozdzielczości w pokoju r_pokoik, a następnie cię do niego przenosi. Powodzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 21 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 tyle że ja nie chce tak, że gracz co ma 600x400 to widzi kawałek mapy a ten co ma monitor na całą ściane to wszystkich widzi. właśnie mają być czarne pasy, byle by każdy miał takie samo pole widzenia i żeby nie miał grafik zeskalowanych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2010 viewa i porta ustaw w room settings, jakiego chcesz, a później otwierasz Global Game Settings, zakładka Graphics ramka scaling ustaw "Fixed scale (in %)" oraz za wartość 100. Zawsze będzie ci się wyświetlał port o zawartości viewa, w stosunku 1:1 do wpisanego w room settings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się