Alternative Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Pamiętam, że był kiedyś przykład pola widzenia, tzn. coś takiego że w grze w której widać wszystko od góry i tak widzimy tylko to co widziałby naprawdę bohater, czyli jeżeli stoi przed nim skrzynia to za skrzynią widzimy już czarne pole bo przecież bohater nie może patrzeć "sru" skrzynię. Chciałbym zrobić coś takiego w swojej grze, lecz nie mam pomysłu. Zaraz pewnie ktoś wyleci mi z tym przykładem - owszem chcę go, ale chcę też aby mi ktoś wyjaśnił jak to działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Ten przykład jest w dziale przykłady na głównej stronie. EDIT: masz tu link: pole widzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 zupełnie nie o to mi chodziło. przecież nie zwracałbym się do was o taki banał, nie chodziło mi o to czy gracz widzi przeciwników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 chcesz zrobić, żebyś widział tylko część ekranu ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Chyba chodzi mu o taką 'mgłę wojny' za ścianami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 dokładnie tak jak zelman powiedział edit: cholera no, nikt nie wie? chyba dawidds nawet ten przykład robił ale nie jestem pewien.. e: nie to nie dawidds.. hmm... https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=114 chodzi mi dokładnie o coś takiego, ale nie ma być takie kwadraciane tylko płynne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Na przyszłość staraj się rozrysowywać takie rzeczy :) 1. Wszystkie grafiki w grze obudowywujesz sobie liniami (wielokątami) 2. Na podstawie kątu do gracza (czy jak tam chcesz) stwierdzasz, które linie są "widoczne" a które nie. Te widoczne są zaznaczone na rysunku pogrubionym czerwonym, interesują cię te, które widzisz od ich wewnętrznej strony. 3. Dalej chyba wszystko widać, wypełniasz obszar za każdym widocznym odcinkiem (mogą być prymitywy ale równie dobrze możesz walnąć dwa razy draw_triangle, jak tam chcesz). Tyle, że taki systemik sprawia w praktyce więcej problemów niż mogło by się wydawać - gdy chcemy coś okrągłego to aby to jakoś wyglądało musimy użyć dość dużej liczby wielokątów co przełoży się nam na bidną wydajność, a gdy chcemy dodać do gry jakieś budynki to dopiero pojawia się rzeźnia, bo musisz sobie napisać algorytm który będzie łączył bloki budynków w jedne wielkie wielokąty (nie możesz cieniować każdego osobno, bo nie dość, że byś dostał po wydajności to jeszcze wyglądało by tragicznie gdy każdy bloczek z którego składa się ściana (które w zamierzeniu się ładnie łączą ze sobą) rzucają na siebie wzajemnie cień. I innym problemem którego się już wręcz nie da rozwiązać są drzewa - nie możesz cieniować samego pieńka bo wyglądało by to głupio gdyby połowa korony była przykryta cieniem, a całej korony zacieniować też nie możesz bo jest raczej zbyt szczegółowa na wydajność gma (a i tak wyglądało by to głupio). Nie da też rady cieniować (no da radę, ale wygląda to troszkę niefajnie) obiektów, które mają w sobie dziury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judei Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Mam takie cuś: >>Tutej!<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 jak sie chodzi między tymi ścianami to jest efekt jakby 3d ; o thx, ale to póki co, to nie na mój umysł kompletnie nie rozumiem xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Judei Opublikowano 18 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 Prostszego i wydajniejszego sposobu na "dynamiczne" ograniczanie pola widzenia nie znam. Chyba, że chcesz najzwyklejszą mgłę wojny jak w RTSach, to przykład był na stronie głównej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 18 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2010 tzn. o co chodzi to rozumiem, tylko tej matematyki edit: albo geometrii, o, nie ogarniam. póki co sobie odpuszczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się