kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Już doszedłem jak to wszystko ma mniej więcej wyglądać, lecz problem pojawia się przy dwóch spritach przesuniętych do góry. Mam taki kod: GML draw_sprite(sprite2,0,x+lengthdir_x(16,image_angle),y-16+lengthdir_y(16,image_angle)) draw_sprite(sprite2,0,x+lengthdir_x(16,image_angle-180),y-16+lengthdir_y(16,image_angle-180)) . Kręcą się w tedy nienaturalnie i nie wiem jak to naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 zdefiniuj nienaturalnie... może jakiś *.gmk, filmik, albo chociażby pakiet screenów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Plik z grą. .Chodzi mi o object0, event Draw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Tam się nic nie kręci ... Zaraz ci narysuje ocb Nie licząc tego, że już to rysowałem i wystaczy opcja szukaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Naciśnij "S" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 To go po przekątnej! GML draw_sprite(sprite2,0,x+lengthdir_x(22,image_angle-45),y+lengthdir_y(22,image_angle-45)) draw_sprite(sprite2,0,x+lengthdir_x(22,image_angle-180+45),y+lengthdir_y(22,image_angle-180+45)) I ustaw origin na środek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dalej nie działa :crying: . Chodziło mi o takie coś, żeby te kółka były jakby "przyklejone" do czaszki, tylko, że te fioletowe bliżej czoła, a białe bliżej zębów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 step: te fioletowe bliżej czoła GML x= czaszka.x + lengthdir_x(10,90) y= czaszka.y + lengthdir_y(10,90) Coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 No tak, ale kąt musi się zmieniać bo czaszka kręci się w kółko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Aha no tak ;P . To napisz czaszka.direction + 90 (chyba że używasz innej zmiennej niż direction). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 No i tak wrócę do punktu wyjścia. Chodzi mi głównie o to, aby przesunąć to szare kółko, które dałeś kilka postów wyżej do góry o parę pikseli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Przesunięcię okręgu to jest ta wartość, którą dodajesz... Jak chcesz pozycję czaszki + cośtam to bierzesz jeszcze np. czaszka.x+10. Jeśli chcesz zwiększyć okręg, to zwiększasz len w funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 I to też miałem w pierwszym poście tematu, ale to nie przesuwa się koło tylko te kropki. Przez to wyglądają "nienaturalnie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Te okrag jest tylko umowny... Nie rozumiem o co ci chodzi... Zaraz zrobię to w GM'ie bo nie ogarniasz xD . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Przecież wiem, że jest umowny. Ale jak podniosę samą kropkę do góry to albo zahacza od góry, albo od dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Bo przesunięcie jest zawsze takie samo, niezależnie od obrotu. Dlatego jak inaczej obrócisz położenie tych instancji względem siebie jest inne. https://gmclan.org/up5908_12_costamlolol.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ale takie coś potrafię! Chodzi o to, że jakby to jabłko i bomba były w górnych rogach prostokąta zaczęłyby się problemy. Zobrazuje to tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Który z tych obrazków pokazuje jak ma być poprawnie xd ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ten trzeci. A wszystkie to screeny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 To pobaw się trochę parametrami funkcji. A żeby przy obrocie nic się nie zmieniało, to zostaw tylko funckcja + czaszka.x (lub y). Da się zrobić tak jak chcesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dostałeś gotowe rozwiązanie i nie potrafisz go nawet zaadoptować do swoich potrzeb. Masz: GML draw_sprite(sprite2,0,x+lengthdir_x(24,image_angle+30),y+lengthdir_y(24,image_angle+30)) draw_sprite(sprite2,0,x+lengthdir_x(24,image_angle-180-30),y+lengthdir_y(24,image_angle-180-30)) Powodzenia w szkole na matmie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Dalej nie działa, ale poradziłem sobie inaczej, przesunąłem sobie środek ciężkości za sprite i operuje na image_angle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 A przestawiłeś origin tego sprita na środek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 przesunąłem sobie środek ciężkości za sprite WHAT ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 @Mentos Po prostu ustawiłem na minus. Najważniejsze, że działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się