enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Nie mogę coś znaleść odpowiedzi na: -Jesteś ileś pikseli od wroga to on idzie w twoją strone i idzie po platformie (grawitacja) jeśli napotka na przeszkodę próbuję ją przeszkoczyć a jak wpadnie na spadek(dół) spada. -Bomba które jest ileś pikseli od ciebie leci w twoją stronę ale jeśli napotka na jakiś obiekt eksploduje. -Film lecący w czasie gry np. przechodzę koło telewizora i widać w nim film. Możliwe są takie rzeczy? :unsure: Z góry dziękuję . :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 w step np. bomby GML if point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y) < 15 //sprawdza dystans w pikselach od np.bomby do gracza (w tym wypadku 15) direction = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) //ustala kierunek do gracza speed = 5 //prędkość (tutaj 5)</span> I na koniec kolizja z bohaterem (z tym chyba sobie poradzisz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 1.Distance_to_point i move_towards_point. Dokładniej: GML if distance_to_point(gracz.x,gracz.y,x,y)<20 move_towards_point(gracz.x,gracz.y,gracz.speed) if distance_to_point(blok.x,blok.y,x,y)<5 and direction_to_point(blok.x,blok.y,x,y)=direction y-=5 2. Distance_to_point i move_towards_point. I oczywiście kod na wybuch w kolizji z przeszkodą. 3.Trzeba chyba na surfacach. Nie jestem pewien czy wszystko jest dobrze bo nie znam argumentów tych funkcji. E:MXQ był pierwszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 @up na przyszłość używaj kodu, jest znacznie czytelniejszy EDIT: o sory zedytowałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Robi się! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Dzięki! :thumbsup: Tylko brakuje efektu wybuchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 masz wersje PRO? jak nie to zrób na sprity: Explosion jak masz PRO to istnieje taka funkcja, choć ja jej nie używam, bo jest wykorzystywana w praktycznie wszystkich grach na Game Makerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 masz wersje PRO? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 To w particlach (trudne), lub jeśli masz grafikę - na spricie, wtedy wystarczy dać w Evencie Draw: GML draw_sprite(wybuch,0,bomba.x,bomba.y) E: Jak ja wolno piszę :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 A z tym wrogiem to on będzie chodził po platformie jak bochater? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Musisz mu więc ustawić grawitację w Create w taki sposób: GML gravity=0.7 // z tą wielkością pokombinuj</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 a co do jego kierunku w stronę gracza: (u wroga w step) GML if point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y) < 50 { if gracz.x < x hspeed = -5 if gracz.x > x hspeed = 5 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 a może wiesz żeby obiekt strzelał do gracza np. z laseru i po jakimś czasie robił przerwy i leciał z niego dym.Potem dym znikał i znowu by strzelał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 w create: GML ammo = 20 //długość strzelania z broni</span></span></span></span></span> w step: GML if ammo = 0 { alarm[0] = 15 //przerwa ammo = -1 } if point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y) < 50 if ammo > 0 { instance_create(x,y,obj_laser) ammo -= 1 } w alarm0: GML ammo = 20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 GML if point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y) < 50 and a<50 { instance_create(x.y,laser) a+=2 } a-=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 @up chyba nie będzie robił przerw w strzelaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Chodzi mi żeby laser był ciągły (linia) I prosze piście z wyjaśnieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Strzeli z 50 razy, przestanie na chwilkę i zacznie z powrotem. E: Mówisz masz: GML if point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y) < 50 and a<50 // jeśli jesteś bliżej niż 50 pikseli od wroga oraz a jest mniejsze od 50 { // otwarcie bloku instance_create(x.y,laser)// stwórz obiekt laser a+=2// zwiększ a o dwa jeśli strzelał }//koniec bloku a-=1//niezależnie od tego czy strzelał czy nie zmiejsz a o 1</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 A np strzeli laser np kreske ______ I jestem na górze to on będzie strzelał nadal kreską pionową __________ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Tworzysz sprita - jakąś kreskę (8x8, kwadrat). W Origin dajesz center. Tworzysz obiekt laser z tym spritem. W create: GML direction = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) speed = 7 W step: GML image_angle = direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 A jeśli chcesz, aby laser nie przemieszczał się usuń linijkę: GML speed = 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 W Origin dajesz center Oco w tym chodzi. Sory na prawde nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Zaraz dam screena. E: Jednak nie dam screena, nie umiem tego zrobić, ale dam link.Obrazek Tabelka Origin, w komórkach dajesz połowę z wysokości oraz szerokości, lub ustawiasz taki krzyżyk na środku obrazka( mniej dokładne). E2: Chyba jednak nauczyłem się: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 Dobrze jak wstawisz mam ostatnie trzy pytania. Prubowałem zrobić ruchomą platformę ale postać zjeżdzała albo jak platforma leciała w górę postać przenikała przez nią. Klucz np do otwierania danych drzwi. I dym Jak wstawiłeś shreena. Sory za głupie pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 *dym - efekt wbudowany w Game Makerze *a co do klucza i drzwi to zrób objekt klucz i daj mu w kolizji z graczem: GML global.klucz = 1 instance_destroy() w obj_drzwi : w create: GML global.klucz = 0 w kolizji z graczem: GML if global.klucz = 1 { //dana czynność}</span> jak wstawić screena? kliknij w button "Wstaw obrazek" podczas pisania posta i wklej w wyświetlonym nowo oknie adres obrazka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 1. W kolizji bohatera z ruchomą platformą: GML b=1// odpowiednia zmienna</span></span> W step GML if b=1 // jeśli dotykasz ruchomej platformy { x=ruch_platf.x ////////////////////////////// y=ruch_platf.y+kilka//// To podążaj za nią.//// } ////////////////////////////// if place_free(x,y+1)//jeśli pod spodem niczego nie ma b=0 // to nie ma także platformy</span></span> Oraz up: GML b=0 //żeby można było zeskoczyć</span></span> E: Zapomniałem o reszcie pytań 2. Tak jak mówi MXQ, lecz zamiast global.kucz daj global.klucz[0], będziesz dać w tedy więcej rodzajów drzwi i pasujących kluczy. 3.To powiedział MXQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 A np trampoline? Jak zrobić? Albo bonus bochatera żeby niszczył wszystkie obiekty oprócz ścian kolców (tylko wrogów) i zmienił się wielkością? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 1.W kolizji z trampoliną: GML vspeed-=5// wystrzelenie w górę (pokombinuj z tą wartością</span> 2. W kolizji z każdym obiektem, który ma niszczyć: GML if bonus=1 // jeśli ma my bonus { with (other) // z innym { instance_destroy() // zniszcz obiekt } //////////////// czyli logiczniej : jeśli mamy bonus zniszcz obiekt z który kolidujesz \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter11 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 ale chodzi mi tylko o samego wroga Mam też pytanie chyba przed ostatnie Moge umieścić was w napisach mojej gry niewiem jak inaczej ci podziękować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 11 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2010 A np trampoline? Jak zrobić? Albo bonus bochatera żeby niszczył wszystkie obiekty oprócz ścian kolców (tylko wrogów) i zmienił się wielkością? GML with(o_wrog) instance_destroy () // niszczy wszystkich wrogow sprite_index=sprite_ktory_jest_wiekszy // zmienia spirte</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się