Skocz do zawartości

przeszkody i film


enter11

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę coś znaleść odpowiedzi na:

-Jesteś ileś pikseli od wroga to on idzie w twoją strone i idzie po platformie (grawitacja) jeśli napotka na przeszkodę próbuję ją przeszkoczyć a jak wpadnie na spadek(dół) spada.

-Bomba które jest ileś pikseli od ciebie leci w twoją stronę ale jeśli napotka na jakiś obiekt eksploduje.

-Film lecący w czasie gry np. przechodzę koło telewizora i widać w nim film.

 

Możliwe są takie rzeczy? :unsure:

 

Z góry dziękuję . :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w step np. bomby

GML
if point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y) < 15 //sprawdza dystans w pikselach od np.bomby do gracza (w tym wypadku 15)

direction = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y) //ustala kierunek do gracza

speed = 5 //prędkość (tutaj 5)</span>

 

I na koniec kolizja z bohaterem (z tym chyba sobie poradzisz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Distance_to_point i move_towards_point.

Dokładniej:

GML
if distance_to_point(gracz.x,gracz.y,x,y)<20

move_towards_point(gracz.x,gracz.y,gracz.speed)

if distance_to_point(blok.x,blok.y,x,y)<5 and direction_to_point(blok.x,blok.y,x,y)=direction

y-=5

 

2. Distance_to_point i move_towards_point. I oczywiście kod na wybuch w kolizji z przeszkodą.

3.Trzeba chyba na surfacach.

Nie jestem pewien czy wszystko jest dobrze bo nie znam argumentów tych funkcji.

E:MXQ był pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w create:

GML
ammo = 20 //długość strzelania z broni</span></span></span></span></span>

 

w step:

GML
if ammo = 0

{

alarm[0] = 15 //przerwa

ammo = -1

}

if point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y) < 50

if ammo > 0

{

instance_create(x,y,obj_laser)

ammo -= 1

}

w alarm0:

GML
ammo = 20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzeli z 50 razy, przestanie na chwilkę i zacznie z powrotem.

E: Mówisz masz:

GML
if point_distance(x,y,gracz.x,gracz.y) < 50 and a<50 // jeśli jesteś bliżej niż 50 pikseli od wroga oraz a jest mniejsze od 50

{ // otwarcie bloku

instance_create(x.y,laser)// stwórz obiekt laser

a+=2// zwiększ a o dwa jeśli strzelał

}//koniec bloku

a-=1//niezależnie od tego czy strzelał czy nie zmiejsz a o 1</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz sprita - jakąś kreskę (8x8, kwadrat). W Origin dajesz center. Tworzysz obiekt laser z tym spritem.

 

W create:

GML
direction = point_direction(x,y,gracz.x,gracz.y)

speed = 7

 

W step:

GML
image_angle = direction
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jak wstawisz mam ostatnie trzy pytania.

 

Prubowałem zrobić ruchomą platformę ale postać zjeżdzała albo jak platforma leciała w górę postać przenikała przez nią.

 

Klucz np do otwierania danych drzwi.

 

I dym

 

Jak wstawiłeś shreena.

 

Sory za głupie pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*dym - efekt wbudowany w Game Makerze

 

 

*a co do klucza i drzwi to zrób objekt klucz i daj mu w kolizji z graczem:

GML
global.klucz = 1

instance_destroy()

w obj_drzwi :

 

w create:

GML
global.klucz = 0

 

w kolizji z graczem:

GML
if global.klucz = 1

{

//dana czynność}</span>

 

jak wstawić screena? kliknij w button "Wstaw obrazek" podczas pisania posta i wklej w wyświetlonym nowo oknie adres obrazka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W kolizji bohatera z ruchomą platformą:

GML
b=1// odpowiednia zmienna</span></span>

W step

GML
if b=1 // jeśli dotykasz ruchomej platformy

{

x=ruch_platf.x //////////////////////////////

y=ruch_platf.y+kilka//// To podążaj za nią.////

} //////////////////////////////

if place_free(x,y+1)//jeśli pod spodem niczego nie ma

b=0 // to nie ma także platformy</span></span>

Oraz up:

GML
b=0 //żeby można było zeskoczyć</span></span>

E:

Zapomniałem o reszcie pytań

2. Tak jak mówi MXQ, lecz zamiast global.kucz daj global.klucz[0], będziesz dać w tedy więcej rodzajów drzwi i pasujących kluczy.

3.To powiedział MXQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.W kolizji z trampoliną:

GML
vspeed-=5// wystrzelenie w górę (pokombinuj z tą wartością</span>

2. W kolizji z każdym obiektem, który ma niszczyć:

GML
if bonus=1 // jeśli ma my bonus

{

with (other) // z innym

{

instance_destroy() // zniszcz obiekt

} //////////////// czyli logiczniej : jeśli mamy bonus zniszcz obiekt z który kolidujesz \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A np trampoline?

Jak zrobić?

Albo bonus bochatera żeby niszczył wszystkie obiekty oprócz ścian kolców (tylko wrogów) i zmienił się wielkością?

 

 

GML
with(o_wrog) instance_destroy () // niszczy wszystkich wrogow

sprite_index=sprite_ktory_jest_wiekszy // zmienia spirte</span>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...