Skocz do zawartości

Zmiena prędkości po zetknięciu się z obiektem


Morti

Rekomendowane odpowiedzi

GML
if place_meeting(object1.x, object1.y, object1)

{

spd= 1.5 //speed poruszania po "dotknieciu"

met = 1

}

//to all dajesz na poczatek...</span>

 

 

w create dodajesz:

 

GML
met= 0

 

 

a tutaj masz warunki chodzenia

 

GML
if place_free(x+4,y)

&& met = 0

{x+=4}

 

 

if place_free(x+spd,y)

&& met = 1

{x+=spd}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if (keyboard_check(vk_right))

&& met = 0

if place_free(x+4, y)

{x+=4}

 

if (keyboard_check(vk_left))

&& met = 0

if place_free(x-4, y)

{x-=4}

 

if (keyboard_check(vk_right))

&& met = 1

if place_free(x+spd, y)

{x+=spd}

 

if (keyboard_check(vk_left))

&& met = 1

if place_free(x-spd, y)

{x-=spd}

 

 

 

Tu masz najprostsze chodzenie w prawo i w lewo normalnie, jak i po zetknięciu z obiektem.

 

po edicie:

w Colission z object 1 dodajesz:

GML
spd=1.5

met =1

 

 

 

A w "create" dodajesz:

GML
met = 0

 

W sumie miałem ci zrobić cały step z gravity itd, ale to w sumie ta kolizja nie ma wpływać na wysokość skakania, prawda?

Nie wiem jak to ma nie działać 0.0

 

 

edit: usunalem key pressed, bo mogło przeszkadzać.

 

edit2: lol, ale ja tępy jestem, wiem czemu nie działa, sorka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...