Morti Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Witam mam pytanie. (Mam użyty kod z Faq na grawitacje) co zrobić żeby po zderzeniu się z object1, obiekt hero poruszam się tylko z prędkością 1.5 ?? Bardzo proszę o szybką odpowiedz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 GML if place_meeting(object1.x,object1.y,object1) { speed=1.5 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 To nadal będzie to samo gdyż w kodzie jest inna zmienna: (przy naciśnięciu w prawo) GML if place_free(x+4,y) {x+=4} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 To weź użyj eventa z tych głównych by sprawdził kolizje z obiektem i wklep tam speed=1.5 Ew, sprawdź collision_line lub collision_rectangle lub jeszcze prościej distance_to_object Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 a prościej... Bo tak nie czaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neros Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 GML if place_meeting(object1.x, object1.y, object1) { spd= 1.5 //speed poruszania po "dotknieciu" met = 1 } //to all dajesz na poczatek...</span> w create dodajesz: GML met= 0 a tutaj masz warunki chodzenia GML if place_free(x+4,y) && met = 0 {x+=4} if place_free(x+spd,y) && met = 1 {x+=spd} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Człowieku, wysłałeś to co ja napisałem i to co napisał morti, czytaj cały temat i potem sie wypowiedz. (teraz zrobiłeś edit i jest nieco inny, ale praktycznie to samo robi) A co do kodu mortiego z place free liczbę 4 zastąp zmienną speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Nieno coś nadal nie działa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neros Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Spróbuje ci zrobić cały step tylko podaj: To platformówka? Top down? Czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 platformówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neros Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 GML if (keyboard_check(vk_right)) && met = 0 if place_free(x+4, y) {x+=4} if (keyboard_check(vk_left)) && met = 0 if place_free(x-4, y) {x-=4} if (keyboard_check(vk_right)) && met = 1 if place_free(x+spd, y) {x+=spd} if (keyboard_check(vk_left)) && met = 1 if place_free(x-spd, y) {x-=spd} Tu masz najprostsze chodzenie w prawo i w lewo normalnie, jak i po zetknięciu z obiektem. po edicie: w Colission z object 1 dodajesz: GML spd=1.5 met =1 A w "create" dodajesz: GML met = 0 W sumie miałem ci zrobić cały step z gravity itd, ale to w sumie ta kolizja nie ma wpływać na wysokość skakania, prawda? Nie wiem jak to ma nie działać 0.0 edit: usunalem key pressed, bo mogło przeszkadzać. edit2: lol, ale ja tępy jestem, wiem czemu nie działa, sorka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Gdzie to mam pierwsze wpisać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neros Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 W step, ale ja już nie pomogę, bo namotam, widzisz ile razy poprawiam -.o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morti Opublikowano 3 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Już nie trzeba, czymś innym to zastąpiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się