Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam:) Ponieważ w roomie jest dużo obiektów chciałbym dezaktywować niektóre aby gra lepiej chodziła. I tu mam problem ponieważ chcę dezaktywować poza viewem niektóre elementy a nie wszystkie. Np: Obiekt obj_sciana gdy jest poza view[0] jest dezaktywowany, jeśli nie pojawia się. Czy mógłby mi ktoś pomóc? Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 GML if sciana.x > 0 or sciana.x< room_widh or sciana.y > 0 or sciana.y < room_heigh object_deacivate(sciana) Nie jestem pewien czy zadziała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Nie działa i obiekt ma się dezaktywować poza view a nie poza room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 21 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 w step: GML instance_activate_all(); instance_deactivate_region(-200+view_xview[0],-200+view_yview[0],view_wview[0] + 200,view_hview[0] + 400,false,true); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Działa ale nie tak jak chciałem:)Dezaktywuje wszystkie obiekty poza viewem a ja chcę dezaktywować poza view tylko obj_sciana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 21 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Działa ale nie tak jak chciałem:)Dezaktywuje wszystkie obiekty poza viewem a ja chcę dezaktywować poza view tylko obj_sciana. Zrób pętlę po wszystkich instancjach obiektu obj_sciana, sprawdza pozycje i wtedy deaktywuj. Albo daj w step sciany if( poza ) { a = instance_nearest( x,y,obj_sciana ); instance_deactivate_object( a ); } cos takiego chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Nie działa:(. Znikają wtedy wszystkie ściany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 21 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 A robisz: Albo daj w step sciany GML if( poza ) { a = instance_nearest( x,y,obj_sciana ); instance_deactivate_object( a ); } cos takiego chyba ? może dajesz złe warunki na sprawdzenie czy ma pozycje poza ekranem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 A jak można napisać ten warunek? Gracz jest w view[0]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 21 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 if( ( x < view_xview[0] or x > view_xview[0] + <szerokosc viewa, nie pamietam jak to bylo> ) or i tu to samo dla y ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Mam tak: GML if(( x < view_xview[0] or x > view_xview[0] + view_yview[0] ) or ( y < view_yview[0] or y > view_yview[0] + view_xview[0] ) ) { a = instance_nearest( x,y,obj_sciana ); instance_deactivate_object( a ); } Ściany pojawiają się i odrazu znikają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 21 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Mam tak: GML if(( x < view_xview[0] or x > view_xview[0] + view_yview[0] ) or ( y < view_yview[0] or y > view_yview[0] + view_xview[0] ) ) { a = instance_nearest( x,y,obj_sciana ); instance_deactivate_object( a ); } Ściany pojawiają się i odrazu znikają. Co to ma być za warunek, napisałem ci co tam masz wpisać, nie pozycje na osi y viewa tylko jego szerokość a później wysokość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Inaczej mówiąc: GML if ((x < view_xview[0] or x > view_xview[0] + room_width) or (y < view_yview[0] or y > view_yview[0] + room_height)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 21 Listopada 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 wrong, nie room width a view width ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Teraz ściany znikają od prawej strony po kolei. Działa :jezor: GML if ((x < view_xview[0] or x > view_xview[0] + view_wview[0]) or (y < view_yview[0] or y > view_yview[0] + view_hview[0])) { a = instance_nearest( x,y,obj_sciana ); instance_deactivate_object( a ); } Tylko jak ściana zniknie to już się ni pojawia. EDIT: Dzięki wszystkim już wszytko działa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się