Skocz do zawartości

Przybliżenie


MXQ

Rekomendowane odpowiedzi

witam to znowu ja ;D Przypuśćmy, że zmienna "XD" jest równa 5. Chcę teraz, żeby wartość zmiennej "KS" była losowa, maksymalne wartość zmiennej "XD". Tutaj wystarczyłoby:

GML
KD = random(XD)

 

Teraz losuje się np. 4,24; 2,53; 1,9 itp.

A problem w tym że chcę, aby były to liczby tylko naturalne, czyli w tym przypadku 5,4,3,2,1 i 0.

Czyli ogółem nie wiem jak zaokrąglić ułamek na liczbę naturalną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

floor - w dół

ceil - w górę

round - zaokrągla, w sensie że od połowy (4,5->4, 4,51->5)

 

Aby wylosować całkowitą od 0 do x używamy

GML
floor(x+1)
, od a do b:
GML
a + floor(b-a+1)

 

Inna sprawa, że w gm8 są już chyba funkcje od tego, bodajże irandom, poszukaj sobie w helpie jeśli masz ósemkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...