Shil Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Jestem początkująca i się zagmatwałam, proszę o pomoc. :unsure: Mam platformówkę, w której sie zbiera przedmioty. Jak zjem wszystkie, czyli tam number of instances =0, to wtedy przechodzi do następnego rooma. Oprócz tego są stworki, które zabijają i wtedy - jedno życie mniej i restart rooma. Jest taki object controller i on wyświetla i zarządza życiami, tam jest w event: game start : set live 3. I fajnie, ale umieściłam na początku room z tytułem, z buttonikami, taki wprowadzający. I zniknęły mi życia. Bo jak nie umieściłam w 1 roomie tego controllera to życia się nie utworzyły na początku gry i teraz gracz może ginąć do woli :/ Więc pomyślałam, że w tym pierwszym roomie ze wstępem umieszczę gdzię w rogu ten controller,to wygeneruje te życia i tyla. A tu nie! Bo controller w pierwszym roomie-zero przedmiotow do zebrania i przeskakuje mi do nastepnego, wiec ten pierwszy room z wprowadzeniem robi sięz sensu. Pomocy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 to zrob inny objekt ktory nada graczowi hp i tyle... ile masz lat? :D 6?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Zbyt się rozpisałaś i nie rozumiem o co chodzi. Kataner, przetłumacz mi to bo jesteś w tym dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Można dać warunek, czy nazwa pokoju nie jest równa /wprowadzajacy/. Na klockach: Test Variable variable: room_index, value: nazwa_roomu_wprowadzajacego, operation: equal to, NOT Go to next room W kodzie: GML if(room_index != nazwa_roomu_wprowadzajacego) room_goto_next() Dzięki temu gra nie przejdzie do nowego roomu, jeśli ten room jest roomem wprowadzającym. @DobryZiom: nawet jeśli, to co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shil Opublikowano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Można dać warunek, czy nazwa pokoju nie jest równa /wprowadzajacy/. Na klockach: Test Variable variable: room_index, value: nazwa_roomu_wprowadzajacego, operation: equal to, NOT Go to next room W kodzie: GMLif(room_index != nazwa_roomu_wprowadzajacego) room_goto_next() Dzięki temu gra nie przejdzie do nowego roomu, jeśli ten room jest roomem wprowadzającym. @DobryZiom: nawet jeśli, to co? Dzięki:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 poprostu przełącz obiektowi controler opcje pesisient i wtedy nie będzie Ci już przenosić controlera do następnego room'u jeśli masz tam jakieś zmienne które powinny przejść daj im przedrostek "global.". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sminer Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Mozesz tez zrobic ze przeskakuje do nastepnej planszy gdy jeszcze jeden obiekt = 0. Wystarczy go zrobic na pierwszej planszy. A potem jak naprzyklad dojdziesz do dzwi to robisz aby go usunac i po problemie. A w drogiej planszy jak masz zbierac to po prostu juz nie robisz tego obiektu. ;D;D;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 zawsze mozesz wejsc w room->settings->start code(jakos tak :)) i tam lives=3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Pojutrze rocznica napisania tematu : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 @Karolo - Creation Code :) A co do problemu, to wg. mnie jest dość prosty do rozwiązania, ale skoro już jest rozwiązanie, to po co ja będę pisał? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 oh noh, nie spojrzalem na rok ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się