Smo Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Elo. Dziś robiąc moja pierwszą platformówkę zauważyłem, że mój "bohater" nie chodzi po planszy, tylko lata <_< A mi nie o to chodzi. Jak zrobić tak, żeby chodził, a nie latał? PS. Wyszukiwarka mi nie pomogła :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Co rozumiesz jako latanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Dawka83 - No to, że się unoszę nad podłogą, latam pod sufitem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Grawitacja. Tego tez nie ma w wyszukiwarce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Ale ile ustawić tej grawitacji? Mam ustawione tak : - pierwsze okienko (niepamiętam jak się nazywa) - 270 - drugie okienko (też niepamiętam :P) - 1 Mam też obiekt, dzięki któremu przy wciśnięciu [G] 1 zmienia się na 15, a po kliknięciu znowu jest 1. Jak kliknę [G] to nic się nie zmienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 W step obiektu bohatera daj: GML if place_free(x,y+1) {gravity=0.5} else {gravity=0} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Cordoba - nie, to nie to. Teraz wszystko się tnie. E: Przestało się zacinać. Ale bohater dalej lata... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 To może przykład? https://gmclan.org/up6767_12_grawitacja.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 jak przekopiowałem kody z przykładu, to się ludzik w ogóle nie rusza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 może masz źle ustawione maski spritów? Najlepiej wyślij mi wszystkie sprity ludzika, bo nie wiem jak to wytłumaczyć, chyba że wiesz o czym mówię i sam to zmienisz, albo wiesz, że masz wszystko dobrze ustawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 GML (Step bohatera) if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x+4,y) {x+=4} break; case vk_right: if place_free(x-4,y) {x-=4} break case vk_up: if ! place_free(x,y+1) then vspeed = -7; break; } GML (Kolizja z solid) move_contact_solid(270,4); vspeed = 0; Wiesz pewnie, że blok musi być [x]Solid, a postać musi mieć maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Yyyy...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Pierwszy kod daj do "step" bohatera, a drugi do kolizji z czymś np. z platformą. Nawet jest napisane na górze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 No tak. Ale mój post o jakże wiele wnoszącej do tematu treści "Yyyy...?" był odpowiedzią na : Wiesz pewnie, że blok musi być [x]Solid, a postać musi mieć maskę. bo nie skapowałem :/ E: Po wklejeniu kodów ludzik dalej lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Masz przykład , bo widzę , że inaczej się nie da. https://gmclan.org/up6767_12_grawitacja.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Dobra, pomogło :) Jest świetnie, chodzę i podskakuję :) Tera mam jeszcze jedno pytanie, też praktycznie dotyczy poruszania się. Chodzi o to, że jak robię duży room (szeroki), to żeby nie rozciągał się widok, tylko, żeby ekran się przesuwał... Screen problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Screen: https://gmclan.org/up6767_6_zdjecie.html Przykład: https://gmclan.org/up6767_12_grawitacja.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Przeczytaj moją sygnaturkę :P Używam wersji Lite, nie Pro :D Na screenie widać, że masz Pro, bo masz więcej zakładek :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Ale w lite to też działa... Ustaw tryb : "Advanced Mode" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 No raczej nie, skoro nie mam tych zakładek, w których o ustawiam :) Skoro się da, to w jaki sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 File -> Advanced Mode. Działa na pewno, viewy na 100% będą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 https://gmclan.org/up6767_6_zdjecie_2.html Widzę , że dużo wiesz na temat GM. EDIT: @UP: jemu trzeba na screenie:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Racja - wiem baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo dużo. Jestem hiper-pro-master. Włączyłem, i tak nie działa. Ekran nie przesuwa się za ludzikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Musisz jeszcze ustalić za kim ma się przesuwać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Dobra, sorry, zapomniałem. Ustawiłem i jest git :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 A jak zrobić, żeby ekran szybciej się przesuwał? Bo mi ludek wychodzi poza ekran... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Vbor i Hbor ustaw na 100. Może być mniej, ale masz wtedy pewność, że będzie zawsze na swoim miejscu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smo Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 @up Nie działa :D Ustawiłem na 256 i jest o niebo lepiej xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MXQ Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 łatwiej Mark Overmars tego nie wytłumaczył: CLICK HERE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Hbor i Vbor to odległości od x y postaci do brzegu, żeby się przesuwało. Ja zawsze tam wstawiam to, co w wview i hview Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się