Skocz do zawartości

znów image_sprite...


uzu13

Rekomendowane odpowiedzi

Chce aby po w cisnieciu klawisza H, po skonczeniu danej animacji nastapila inna. Probowalem z animations end ale nie dziala... ze zmiennymi tez nie bardzo chcailo dzialac :) mam taki kod moze uda sie cos wycisnac :/ Jak na razie wciskam i od razu nastepuje animacja .

GML
if sprite_index=sprite_naruto_stance_attack_right1

{

if keyboard_check_pressed(ord('H'))

{

 

image_index=0

sprite_index=sprite_naruto_stance_attack_right2;

image_speed=0.4

speed=0

 

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty naciskasz H w stepie 1, ale animacja się kończy w stepie 2 - keyboard_check_pressed zwróci już false, bo w stepie 1 zwróciło true. Zmień warunek na keyboard_check, wtedy w stepie 2 warunek naciśnięcia klawisza zostanie spełniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dało by rade zrobic cos jak if sprite_index=* and zmienna=1 { sprite_index=** } w evencie animations end ? bo jak zapisuje to w taki sposob jak napisalem teraz to nie dziala. zwyczajnie nie zrobie tego w animations end, bo musze przypisac tam dana animacje, gdyz mam duzo funkcji w tym evencie ktore co innego robia :)

 

EDIT:

Może opisze co nie co bo chyba nie wiadomo o co chodzi :rolleyes:

Mam obiekt o animacji *1. jezeli wcisne G animacja zmienia sie na *2 ( w evencie end jezeli sie juz konczy animacja *2 zmienia sie spowrotem na *1 ) i teraz chce jezeli trwa jeszcze animacja *2 , jak wcisne H chce aby sie zmienilo na animacje *3 ( ale nastapic ma ona dopiero po skonczeniu animacji *2 ) rozumiecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No problemo, amigo.

W Create dodaj następującą linijkę:

GML
czy_h = 0

A w Animation End:

GML
if(sprite_index = anim2)&&(czy_h) { sprite_index = anim3; czy_h = 0}

W naciśnięciu litery H:

GML
if(sprite_index = anim2) czy_h = 1

W końcu naciśnięcie G:

GML
if(sprite_index = anim1) { sprite_index = anim2 }

W klamrach możesz też pododawać swoje image_speed, image_index itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh prawie dobrze :) działa na 50%, bo gdy konczy sie anim2 to jest dzwiek ale nie ma sprita ;p

 

EDIT: DZIAŁA!!!! Dodałem tylko alarm, w ktorym dalem reszte kodu ( a animations end ) bo tak zmienialo mi animacje ale tak szybklo to trwalo ze od razu zamienialo ja na inna :)

I tak dzieki bo bym wcale nie ruszyl z tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...