michu86 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 siemka, ma moze ktos przyklad z kucaniem tak zeby jak wstanie w prawo to byl w prawo a jak w lewo to w lewo, bo jak ja robie to tylko w jedna strone to wychodzi :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 zapisuj kierunek ruchu do zmiennej, dalej sobie pokombinuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Proszę: https://gmclan.org/up6767_12_kucanie_2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 zapisuj kierunek ruchu do zmiennej, dalej sobie pokombinuj najłatwiej to na sprite_index EDIT: w evencie klawisza kucania: GML if sprite_index=stoi_prawo {sprite_index=kuca_prawo} if sprite_index=stoi_lewo {sprite_index=kuca_lewo} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Wystarczy tylko sKuca i Stoi. Zadeklaruj stałe :lewo,prawo, którym przypiszesz wartości -1 i 1. GML (STEP) if keyboard_check(vk_right) { dir = prawo; image_xscale = dir; } if keyboard_check(vk_left) { dir = lewo; image_xscale = dir; } if keyboard_check(vk_down) { sprite_index = sKuca; image_xscale = dir; } else sprite_index = sStoi; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Wystarczy tylko sKuca i Stoi. Zadeklaruj stałe :lewo,prawo, którym przypiszesz wartości -1 i 1. GML (STEP) if keyboard_check(vk_right) { dir = prawo; image_xscale = dir; } if keyboard_check(vk_left) { dir = lewo; image_xscale = dir; } if keyboard_check(vk_down) { sprite_index = sKuca; image_xscale = dir; } else sprite_index = sStoi; Ale jeśli grafika postaci będzie miała rozróżnienie cieniowania na prawą i lewą stronę, to będzie kicha. Ten sposób jest dobry, ale mój sposób jest bardziej uniwersalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Tyle , że ja zrobiłem przykład za pomocą kodu sprite_index. ma moze ktos przyklad z kucaniem a z drugiej strony prosił o przykład :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 wielkie dzieki chlopaki :thumbsup: udalo sie :lol: a mam jeszcze jedno pytanko, co zrobic zeby zrobic tak ze jak skacze w prawo lub w lewo to u mnie jest animacja biegu a chcial bym zeby byla animacja skoku, dodam ze wciakam w prawo i do gory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 W evencie step GML if keyboard_check_pressed(vk_up) {if place_free(x,y+1){ if sprite_index=spr_idzie_lewo or sprite_index=spr_stoi_lewo {sprite_index=spr_skok_lewo} if sprite_index=spr_idzie_prawo or sprite_index=spr_stoi_prawo {sprite_index=spr_skok_prawo} }} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Dodam jeszcze, ze jak dodasz global. przed zmienna, to jest ona widziana przez wszystkie obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michu86 Opublikowano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 nie pomogło :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 GML if keyboard_check_pressed(vk_up) && !place_meeting(x,y+1,oSolid) { sprite_index = sSkok; image_xscale = dir; vpseed -= 7; } else sprite_index = sStoi; Nie mam jak sprawdzić, bo jestem na szkolnym kompie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Masz , udoskonaliłem mój wcześniejszy przykład: https://gmclan.org/up6767_12_kucanie_2.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się