alwin Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Siema, mam mały problem w moim rts-ku. Mianowicie zrobiłem taki systemik który pokazuje jakie jednostki mamy zaznaczeni- np. 2 piechurów, 3 łuczników i 1 mag- po ich zaznaczeniu pokazują się ikonki odpowiednio- 2 ikonki piech., 3 ikonki łuczników i 1 ukazująca maga. Zrobiłem to za pomocą Spritów ale chciałbym to poszerzyć- tzn aby dodatkowo mogło sięnaciskać daną ikonkę a wtedy zostanie zxaznaczony z tej grupy ten kogo zaznczyliśmy. Tylko że sprtów nie można naciskać:/ Jak moznaby to rozwiązać za pomocą obiektów? GML if(global.zaznaczeni>0){ // jezeli zaznaczonych więcej niz o for ( i = 0; i < global.zaznaczeni; i += 1 ) //pętla wykonuje się tyle razy ilu mamy zaznaczonych- sprawdza kazdego { // PIECHUR for ( a = 0; a < global.zaznaczeni_piechur; a += 1 ) // sprawdza zaznaczonych piech { icon=draw_sprite(spr_button_piechur,0,204+view_xview[0]+a*22,view_yview[0]+10) //*22 bo taka szer sprita ikonki } // ROBOTNICA for ( b = 0; b < global.zaznaczeni_robotnica; b += 1 ) { icon=draw_sprite(spr_button_pracownik,0,204+view_xview[0]+(global.zaznaczeni_pie chur*22)+(b*22),view_yview[0]+10) //(global.zaznaczeni_piechur*22) poniewarz od pozycji ostatniej ikonki piechura rysujemy nowe } // lucznik for ( c = 0; c < global.zaznaczeni_lucznik; c += 1 ) { icon=draw_sprite(spr_button_lucznik,0,204+view_xview[0]+((global.zaznaczeni_robo tnica+global.zaznaczeni_piechur)*22)+(c*22),view_yview[0]+10) // ((global.zaznaczeni_robotnica+global.zaznaczeni_piechur)*22) dodanie ilu zaz rob i piech, od tego miejsca ikonki rysujemy } // mag for ( d = 0; d < global.zaznaczeni_mag; d += 1 ) { 0) icon=draw_sprite(spr_button_mag,0,204+view_xview[0]+((global.zaznaczeni_robotnic a+global.zaznaczeni_piechur+global.zaznaczeni_lucznik)*22)+(d*22),view_yview[0]+1 0) } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 pod sprite'ami ustawiaj obiekty bez visable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 po prostu zmien w kazdej petelce z draw_sprite na instance_create czyli: GML icon=instance_create(204+view_xview[0]+a*22,view_yview[0]+10,obiekt) I przed petla usuwaj wszystkie obiekty danego typu przy pomocy petli: GML while(instance_number(obiekt)>0) { with(obiekt){instance_destroy();} } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Można też zrobić skrypt który sprawdza czy mysz znajduję się w danym rejonie tam gdzie sprite i sprawdzić czy został wciśnięty przycisk myszy. Łap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 ustawiasz by jakis obiekt byl w pozycji myszki i potem sprawdzasz collision_rectangle czy ten obiekt koliduje z wyznaczonym miejscem i wtedy dajesz ze zaznacza sie odpowiednia jednostka. W ten sposob możesz sprawdzac dowolny region gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 18 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 Dzięki koledzy, jutro sprawdzę Wasze pomysły i dam znać:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się