Paqoo Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Chciałbym ustawić id pewnemu obiektowi. Powinno wybierać go w stepie, podczas "if distance_to_object". Są dwa obiekty i za kazdym razem zaznacza dwa! Jak mozna to zrobic zeby wybieralo jeden z nich? Jest taki kod: if instance_exists(oGracz){ if oGracz.zaznaczony=true and distance_to_object(oGracz)<oGracz.punkty_akcji*32{ image_alpha=0.5 }else{image_alpha=1}} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 w create tego obiektu wstaw global.ide=id a poptem: GML if instance_exists(oGracz){ if global.ide.zaznaczony=true and distance_to_object(global.ide)<global.ide.punkty_akcji*32{ image_alpha=0.5 }else{image_alpha=1}} nie wiem czy o to chodziło ale masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Próbowałem z oGracz.gracz i przy gracz=id, ale tez nie dziala. Zaznacza jeden obiekt, ciagle ten sam. Przy global.ide - jest to samo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 to zaznaczaj najbliższy objekt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Chciałbym ustawić id pewnemu obiektowi. Powinno wybierać go w stepie, podczas "if distance_to_object". Są dwa obiekty i za kazdym razem zaznacza dwa! Jak mozna to zrobic zeby wybieralo jeden z nich? Jest taki kod: if instance_exists(oGracz){ if oGracz.zaznaczony=true and distance_to_object(oGracz)<oGracz.punkty_akcji*32{ image_alpha=0.5 }else{image_alpha=1} Hmmm... Co robi ten kod? "Jeżeli Gracz jest zaznaczony i dystans do gracza jest mniejsza niz liczba punktów akcji gracza*32" czyli - jeśli gracz jest zaznaczony i dystans do samego siebie jest mniejszy niż jego punkty akcji *32. Co chcesz właściwie zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 dystans do samego a kto ci powiedział że do samego siebie? ^^ Taki kod może być w innych objektach... naucz się czytać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 To jest pewnego rodzaju siatka. Masz kawalek trawy, jesli gracz jest na trawie ustawia alpha na 50%. Jesli jest poza trawa, alpha=1. Tylko caly czas wybiera tego samego gracza po zaznaczeniu, na drugiego nie reaguje. Gracz to ten sam obiekt w obu sytuacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Sprawdzaj kolizję z trawą i jeśli koliduje z nią to alpha 0.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Podaj ten kod, jesli mozesz. W ten sposob, ktory podales kazdy gracz bedzie mial alpha 0.5 przez caly czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 GML with (oGracz) { if collision_point(x,y,trawa) { image_alpha=0.5 } else { image_alpha=1 } } Jeżeli innemu obiektowi. Jeśli graczowi, to usuń with. Wypróbuj, nie ręczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Chodzi o to zeby zaznaczalo konkretnego gracza, wybranego przez czlowieka po kliknieciu. Problem w tym, ze sa to dwie kopie jednego obiektu i wybiera ciagle ten sam (pewnie byl pierwszy postawiony na mapie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Zaraz, bo nie rozumiem cię. Chciałeś aby gracz miał alphe 50% a teraz coś z zaznaczaniem wyjeżdżasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Chciałbym ustawić id pewnemu obiektowi. Powinno wybierać go w stepie, podczas "if distance_to_object". Są dwa obiekty i za kazdym razem zaznacza dwa! Jak mozna to zrobic zeby wybieralo jeden z nich? To jest pewnego rodzaju siatka. Masz kawalek trawy, jesli gracz jest na trawie ustawia alpha na 50%. Jesli jest poza trawa, alpha=1. Tylko caly czas wybiera tego samego gracza po zaznaczeniu, na drugiego nie reaguje. Gracz to ten sam obiekt w obu sytuacjach. Chodzi o to zeby zaznaczalo konkretnego gracza, wybranego przez czlowieka po kliknieciu. Problem w tym, ze sa to dwie kopie jednego obiektu i wybiera ciagle ten sam (pewnie byl pierwszy postawiony na mapie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 11 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 zrób sobie zmienną globalną która będzie zawierała ID klikniętego obiektu. W ten sposób zaznaczenie będzie się wyświetlać jeśli ID obiektu=globalne ID. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 11 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2010 Bardzo dobrze! Dzięki, znawco tematu. Jeszcze trochę grzebania w kodzie i będzie działać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi