Paqoo Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 //poruszanie sie losowe if distance_to_object(oGracz)>256 and punkty_akcji>0 and global.tura='Przeciwnik'{ while(punkty_akcji>0){ ruszamy=choose(1,2,3,4) punkty_akcji-=1 sound_play(move) if ruszamy=1 and place_free(x+64,y){x+=64} else if ruszamy=2 and place_free(x-64,y){x-=64} else if ruszamy=3 and place_free(x,y+64){y+=64} else if ruszamy=4 and place_free(x,y-64){y-=64} } } Switch chyba niczego nie zmieni... Przeciwnicy stoją w miejscu. Chodzi o zrobienie poruszania sie losowo w 4 kierunkach na siatce z kratkami 64x64. Uwzgledniamy punkty akcji, ktore sie regeneruja po kazdej turze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 10 Września 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Na pewno jest tura przeciwnika i ustawiasz im punkty akcji na wieksze niz 0? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Klikam na przycisk i automatycznie jest tura wroga i daje mu punkty akcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Sprawdź w debugu czy napewno daje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Jednak debug pokazuje coś innego. Ciekawe, w którym momencie zeruje tą zmienną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 w tym kodzie nie zerujesz, ale: if distance_to_object(oGracz)>256 and punkty_akcji>0 and global.tura='Przeciwnik'{ while(punkty_akcji>0){ po 1. po co sprawdzasz p. akcji 2 razy, a po 2. if distance_to_object(oGracz)>256 może masz ich w wiekszej odleglosci ?? Edit: *mniejszej - sorki za błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Są dwie sytuacje ruchu. Chodzi o wrogów, którzy mają się poruszać gdy są daleko od gracza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik97 Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Wrzuć plik gmk czy coś. Wtedy na pewno Ci ktoś pomoże. Chyba, że to Twój tajny projekt i nie chcesz go nikomu dawać ani pokazywać XD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 właśnie - z całością łatwiej kombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 10 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Może ktoś ma pomysł jak zrobić losowe poruszanie się po siatce 64x64? Np. przeciwnik ma dwa punkty akcji na dwa ruchy po kratkach. move_random(64,64) ? Zastosowałem switcha i wszystko jest OK! Dzięki za zainteresowanie tematem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi