kt1117 Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Czy jest możliwość wykrycia ruchu myszką po określonym kształcie? Chodzi o to że robię grę o czarowniku i najpierw wpisujemy nazwę czaru ,a potem ruszamy myszką w określony sposób np. Jak zrobię myszką kółko to się stanie to ,a jak kwadrat to to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 można by było zrobić tak: -robisz obiekt co ma maske (np: twój kwadrat, o liniach na tyle grubych, aby sie można było wyrobić) -i dwa o masce takiej małej kropki -> O - GML /* create / o_czar (kontroler) */ start=false; on_lane=false end=false GML /* mouse -> mouse enter / w o_start(ma on maske kropki) */ o_czar.start=true GML /* mouse -> mouse enter / w o_kwadrat (tym z kwadratową maską) */ o_czar.on_lane=true /* mouse -> mouse leave */ o_czar.on lane=false o_czar.start=false o_czar.end=false GML /* mouse -> mouse enter / w o_stop(tu również maska kropki) */ o_czar.end=true GML /* step / o_czar */ if start and on_lane and end { // to, że czar się udał } w ten sposób, nie ważne w którą stronę kwadratu porusza się gracz, zda, jeśli zacznie z jednego końca i nie wychodząc za linie dojdzie na drugi koniec. jak chcesz mieć w jedną strone tylko - to w o_stop w mouse -> mouse_enter daj: GML if o_czar.on_lane and o_czar.start { o_czar.end=true } i da się przejść tyko z jednego końca na drugi. P.S: pamiętaj, żeby figura nie była łamaną zamknięta ;) jak chcesz krzyżować, to daj checkpointy po drodze Edit: jak się pogubisz to mów, wtedy ci jutero przykładzik zrobię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Draconis Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Mam w którymś czasopiśmie artykuł o czymś podobnym, polegało to na tym, że było sprawdzane w którą stronę ostatnio ruszyła się myszka i zapisanie kilku podstawowych kierunków, np ruch w górę to było 1, na skos w górę i w lewo to 2 a w lewo to 3 itd, więc ruch góra,lewo,prawo-dół,góra zapisywany był 1361. Oczywiście była tolerancja chyba 15stopni by nie było konieczności precyzyjności. Nie wiem czy w GameMakerze da się to zrobić lecz z pewnością da się w C++ i dodać w jakiejś bibliotece. Niestety nie obsługuje to ruchów nie składających się z linii prostych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 gmie też by sie dało... ale musiałbym sie rozpisać troche, abym sam wszystko pojął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 tymon kiedys podał przykład takiego czegos na patchach. poszukaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 nie patrzałem na kod mentosa, ale ja bym zrobił tak, że sie kliknie i wtedy o_original robi równiutko tą figure, gracz tego obiektu nie widzi, i musi z pamięci myszką pojechać, i pod koniec wykonania figury przez o_original, się mierzy średnią odległość kursora od o_original i proporcjonalnie do tego siłę ataku magi xd e: ale wtedy też gracz musi uwzględnić prędkość ; / lepszego pomysłu nie mam, chyba że gracz by ten obiekt widział, ale za to szybko by się poruszał e2: poczekaj troszkę, to ci przykład zrobię, chyba że krak już to robi i będzie oczywhiskas lepszy ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 chyba że krak już to robi i będzie oczywhiskas lepszy ;d krak zrobi i oczywhiskas będzie lepszy O_o|o_O ?! ?! ..::TOPIC::.. czekam na odpowiedź, czy robić przykład, czy rozumiesz mojego posta ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 mój skromny przykład: https://gmclan.org/up6716_12_examplemagic.html należy podążać zielonym kursorem za czerwonym wskaźnikiem edit: debug version: https://gmclan.org/up6716_12_9b582e9220.html e2: krak zrobi i oczywhiskas będzie lepszy O_o|o_O ?! ?! bo użytkownik o nicku crackkk-gm czytał ten temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 jbc w tym temacie masz przykład tymona https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...34&hl=gesty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Niektórym może bardziej chodzi o coś w tym stylu: https://gmclan.org/up152_12_050910_gm8_gest.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się