Skocz do zawartości

Gmowder Toy


Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam Wam mój przykład zrobienia wody, gazu, piasku, bloczku al'a Powder Toy, wiem wiem fps ssie, później to bardziej ulepszę bo na razie to tak bez żadnych perspektyw sobie z nudów skubałem jak net nie działał.

 

 

CZYTAJ TO!

LPM - Tworzenie

PPM - Usuwanie

CTRL - Czyszczenie pokoju

1 - Bloczek

2 - Woda

3 - Gas

4 - Piasek

5 - Ogień

6 - Para wodna

Scroll - Powiększanie/zmniejszanie kursora

Spacja - Pauza

 

P.S. - Jest ustawiony limit na 430 obiektów max, jak chcecie to sobie usuńcie go

 

Programowanie: Ja (Mazo)

Grafika: Ja (Mazo)

Fabuła: PowderToy (PowderToy)

Dałnlod: https://gmclan.org/up6716_12_GmowderToy_0_9.html

 

Screen na zachętę lub przeciwnie: gmowder.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge prosic o execa? nie mam gm8 a chcialbym przetestowac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, nie wiem dlaczego "czekasz na mój komentarz" i nie chce mi się nad tym rozmyślać, więc oświeć mnie jeśli to miało jakiś głębszy sens ;)

 

Ale jeśli chcesz:

1. Limit bloków jest głupim rozwiązaniem, i nie ma "jak chcecie to sobie usuńcie".

2. Gdy szybko machnę myszką: http://i53.tinypic.com/1t0yt0.png . No chyba, że to (nie łączy linią tylko jakimś skosem) feature taki.

3. Możliwości samej fizyki lipne - woda nie ma "ciśnienia" i wychodzą o takie cuda: http://i55.tinypic.com/213rr6u.png

4. Cała fizyka działa w ogóle "płasko" - można zrobić fiolkę i wrzucać do niej naprzemiennie warwy wody i piasku - i one zostaną tak, jak je rzuciliśmy. Inaczej to ujmując: piasek zatrzymuje się na wodzie. O tak, magicznie.

5. Gdy zrobiłem zbiorniczek z wodą i w środku tej wody użyłęm ognia to woda wyparowała - troszkę jednak szkoda, że ta para magicznie zatrzymała się wewnątrz wody, i jedyne co mogłem zaobserwować to podwodny dym. Ale to w sumie to samo co wyżej - "płaskość" fizyki.

 

W sumie to przez te dwa ostatnie punkty to przypomina ten poprzedni powdertoy w gmie - tyle, że tamten wyglądał ładniej :)

 

@1 i 2 up: Epickie załamanie czasoprzestrzeni :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy pisalem nie bylo tego linka :D

ale powiem jedno - przyklad niestety niemilosiernie rznie mi kompa w zadek nie przejmujac sie tym ze to mocny komp, o :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmiałem się jak czytałem twój "komentarz".

 

ale do tego że woda wody nie wypchnęła za ścianą mi sie przyczepić nie możesz bo w powder toyu oryginalnym też tak jest.

 

edit: ogólnie miałem na celu tylko to żebyście mnie pochwalili za poświecenie godziny czy dwóch na szczytniejsze cele jak programowanie, a tu lipa. straciłem motywację do programowania na najbliższy tydzień, macie mnie na sumieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naukowo potwierdzony fakt: beszczelna krytyka to najlepsza motywacja dla ludzi silnych umysłem, słabi zaś słysząc pochwały spoczywają na laurach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, to wtedy zrobie nową wersje w której para pójdzie do góry, a piasek na dno! :thumbsup:

 

edit:

step wody:

GML
if mouse_check_button(mb_right) && x>=mouse_x && x<=mouse_x+control.siz && y>=mouse_y && y<=mouse_y+control.siz instance_destroy();

if x>room_width || x<0 || y<0 || y>room_height instance_destroy();

if control.stop exit;

if instance_number(firpix)>0

{

var lo;

lo=instance_nearest(x,y,firpix);

if distance_to_object(lo)<5

{

stlim+=1;

}

if stlim>3

{

stlim=0;

instance_create(x+3-random(6),y+3-random(6),wgspix);

instance_create(x+3-random(6),y+3-random(6),wgspix);

with(lo){instance_destroy();}

instance_destroy();

exit;

}

}

if place_free(x,y+2) y+=1;

if place_free(x-2,y) && place_free(x+2,y) x+=choose(-1,1);

else if place_free(x-2,y) x-=1;

else if place_free(x+2,y) x+=1;

:D

 

e2: ale gm sie raczej nie nadaje, bo nawet nieruchome bloczki dużo fpsa zabierają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tego sie na obiektach nie robi i do kolizji stosuje sie sprawdzanie w quadtree

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale do tego że woda wody nie wypchnęła za ścianą mi sie przyczepić nie możesz bo w powder toyu oryginalnym też tak jest.
W powderze nie, ale on ma zupełnie inne założenia i to nie z nim porównywałem ;)

http://www.phunland.com/wiki/Home

http://www.escapemotions.com/experiments/f...er_2/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o, Alternative w końcu zrobił coś w GMie

daję 3/5, bo jakoś działa. jakoś.

u mnie, gdy tworzę wodę, program przestaje reagować na ruchy myszki dopóki nie zrobi ok. 600 cząsteczek (czyli powyżej limitu)

cząsteczki dziwnie wyglądają

samej fizyki za bardzo nie testowałem (powód wyżej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...