Arrrqel Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 Cześć ! Od roku zajmuje się GameMakerem i mam pewien problem: Otóż chcę zrobić grę, ale ‘Knights and Merechans’ (wiem, że nie słyszeliście), ale nie ważne... Nie potrafię stworzyć ‘inteligentnego chodzenia’... Próbowałem użyć tego, który prezentował Mark Overmars ale kiedy tworzyłem dwa takie same obiekty wszystko się... waliło... Chodzi mi jednocześnie o to aby postacie chodziły tylko po dróżkach... Dlatego was proszę o pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 Chodzi mi jednocześnie o to aby postacie chodziły tylko po dróżkach... Sprobuj zrobic im sciezki o ile chodzi ci o NPC (sciezki czyli pathe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 Czy tobie chodzi o coś takiego jak w settlers 2, czyli że ludziki chodzą tylko po drogach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arrrqel Opublikowano 17 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2006 No... Prawie... Nie chodzi mi o 'flagi'... może opiszę to tak: Jest sobie baza główna, do niej są transportowane wszystkie surowce, pierwszym możliwym do wybudowania budynkiem jest kamieniarz, Najpierw trzeba jednak do konstrukcji wybudować ścieżkę, segment, po segmencie (najlepiej 32x32)... kiedy ścieżka zostaje wybudowana do budynku może iść kamieniarz, on wykopuje kamienie i 'chowa' je do swojego budynku, teraz jest rola tragarzy, którzy muszą iść do budynku (po ścieżce) i wziąć kamień, następnie (znowu po ścieżce) przetransportować go do bazy głównej... Lepiej nie potrafię wytłumaczyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrex1995 Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Jeśli chcesz żeby objekty chodziły to stwórz path i daj temu objektowi go :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vianom Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Knights and merchants to dobra gra była. Właśnie możesz to zrobić pathami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2006 Mógłbyś zrobić takie "markery" (Ah Serious Sam) :P Tzn. Tworzysz pare obiektów Marker1, Marker2 itp... Potem ustawiasz coś w ten deseń : Create gościa (wroga) in_out=1; if in_out=1 { move_towards_point(marker01.x,obj_marker01.y,speed) }; W kolizji wroga z marker01: if in_out=1 { move_towards_point(marker02.x,marker02.y,speed) }; w kolizji z marker02: if in_out=1 { move_towards_point(marker03.x,marker03.y,speed) }; else { move_towards_point(marker01.x,marker01.y,speed) }; A w kolizji z ostatnim markerem 03: in_out=0; if in_out=0 { move_towards_point(marker02.x,marker02.y,speed) }; Wdł. tego twój NPC powinien łazić za markerami a gdy dotrze do ostatniego to wróci z powrotem dokładnie po tych samych markerach i dotrze do pierwszego, a z niego znowu rozpocznie patrol i tak w kółko. =P PS: Jak by co to podziękowania w Credits xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arrrqel Opublikowano 22 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Hmmm... jak by ścierzek było ze 150 to byłoby deko gorzej nie ? O.o Pozatym ścieżki się tworzy więc przez to robi się deko trudniej :/ Ktoś ma jeszcze jakieś inne propozycje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 22 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2006 Użyć wbudowanego systemu patchfinding w GM i zaznaczyć wszystkie pola jako zajęte. Następnie po wybudowaniu danej kratki ścieżki odznaczasz dane pole jako zajęte. Potem generujesz np. jakieś chodzenie na tej podstawie i tyle. Wygenerowana ścieżka to path, tak więc przypisujesz go ludzikowi. Gdy ten osiągnie pozycję docelową, to musisz usunąć koniecznie ten path z pamięci. Gorzej już gdy w czasie chodzenia usuniesz dany kawałek ścieżki. Wtedy byś musiał wszystkim ludzikom na nowo generować ścieżki. Ewentualnie można by było zrobić u ludzika sprawdzanie co snap to grid czy koliduje ze ścieżką, jeśli nie, to cofnij do poprzedniej kratki i wygeneruj na nowo path. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się