Lukaso Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Witam.Tak jak w opisie.Robie osobny object o nazwie rysunek i daje w nim event draw i klocek draw the health bar. Potem ustawiam w create bohatera o nazwie bohater1 kod : health=100 .w kolizji z przeciwnikiem : health-=10 . A w object o nazwie przeciwnik : hp=10 , jak zetknie się z bohaterem : hp-=10 , a jak z pociskiem : hp-=5 . Chodzi mi o to, że gdybym w object przeciwnik wpisał health=10 , zamiast hp=10 i kolizji z bohaterem oraz pociskiem tak samo to do paska życia by się naliczało to że np. strzelam bohaterem w przeciwnika, to odejmuje życie , które ma należeć do bohatera.Jak zrobić osobne życie bohaterowi i przeciwnikowi, z tym, że pasek życia ma mieć tylko bohater? :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Yyyyy... przecież już mu zrobiłeś życie. Nie wiem czy wiesz, ale to hp, które napisałeś to zmienna i przechowuje dane (tu liczbowe). Jeżeli chcesz, żeby zginął kiedy straci całe życie to przy kolizji w kolcku execute a piece of code (zakładka control) wpisz GML if(hp<=0) then instance_destroy(); Poczytaj sobie o GMLu bo widzę, że siedzisz jeszcze w klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 każdy obiekt musi mieć osobne hp, u bohatera jeśli robisz health = XX, to wtedy w draw rysujesz draw_helthbar a u przeciwnika robisz w create: hp = 10 (a nie health, bo health to globalna gamemakera i tutaj ma ją gracz u Ciebie) a potem w kolizji z pociskiem czy graczem robisz: hp-=5 czy ile tam chcesz. odwołujesz się wtedy do hp przeciwnika a nie do health ( w przypadku gdy życie traci przeciwnik.). Natomiast jesli przeciwnik zadaje cios bohaterowi i to bohater traci życie to robisz health-= iletamchcesz i będzie git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaso Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Dobra, to już wiem, lecz nie mogę zabić przeciwnika. Wpisuję mu w create hp = 10, przy kolizji z pociskiem hp-=5, a z bohaterem hp-=10. Potem w dalej w create piszę : if hp<1 { instance_destroy(); } Wiecie może o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Nie, nie, nie! Create jak sama angielska nazwa mówi to stworzenie, czyli akcja dziejąca się raz podczas stworzenia. Ja kazałem wrzucić to przy kolizjach razem z utratą życia. Czyli np. tak: GML hp-=ileśtam if hp<1 { instance_destroy(); } Gdyby to wrzucić w event step, to sprawdzanie działoby się co klatkę, ale po co, skoro stan zmienia się tylko przy kolizji = utracie życia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaso Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Dzięki, wszystko działa. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi