artimal Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Próbuję już 2 godziny i za cholere nie umiem zrobić czegoś takiego : -jest w grze dioda, jak na diode sie naciśnie to w zależności czy jest zapalona - to gaśnie albo zgaśnięta - zapala się . ( czyli zmienia swojego sprite-a) -jak dioda jest zapalona to pojawiają się obok niej 4 objekty a jak jest zgaszona to znikają. To na razie tyle, próbowałem, niby proste ale ciagle mi jakieś błędy wyskakiwały... pozdro ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 Mogę ci zrobić przykład. Dam w edicie. Edit: Przykład. Edit2: Sorry. Zapomniałem, że miało się zmieniać po naciśnięciu na diodę, a nie przycisk. Przykład2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 dzięki, tyle że to miało być tylko kontrolowane lewym przyciskiem myszy, i tym przyciskiem ma byc sama dioda, A JAK SIĘ ZAPALI TO POJAWIAJĄ SIĘ OBJEKTY A JAK GAŚNIE TO ZNIKAJĄ... i tak w kółko... To co ty zrobiłeś to ja też umiem XD Pozdro ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 GML //create global.diodka = -1; //jakies stepy if(myszka nad obiektem) { if(mouse_check_button_pressed(mb_left)) global.diodka *= -1; } --------- if(global.diodka) { tworzy, bo nie wiem o co dokladnie chodzi } else { usuwa? } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 No to masz: przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 dzięki wielki :) LEcz nie rozumiem twojego kodu zbytnio xd ... Mógłbys napisac tak, żebym mógł skopiować : create: --- step: --- PS: Chyba miałem coś podobnego i wyskakiwał błąd że nie moze usunąć nieistniejącego objektu... EDIT: DZIĘKI FLIPPER !!! DZIAŁA ;) JUPPIIII XD EDIT2: Mam jeszcze problem, bo jak tworzy mi się objekt którym można sie ruszać strzałkami w góre i w dół to za każdym razam jak nacisne strzałkę to się tworzy nowy objekt :o Jak to ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 daj kod obiektu korzystasz z przykłądu flippera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 najpierw mam że jak dioda świci to się tworz ten objekt... I w tym objekcie mam klocki ( tak, klocki :D ) : up vspeed = 3 down vspeed = -3 colision z belką vspeed = 0 i za każdym razem jak nacisnę strzałkę to na noowo się tworzy ten objekt i idzie w danym kierunku... aż w końcu po kilkunastu naciśnięciach strzałek mamm pełno objektów w roomie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 bo obj_dioda tworzy co step (czyli w twoim przypadku 30 razy na sekunde) nowy obiekt0. zmień kod obj_dioda w stepie na : GML if global.zmienna = false { sprite_index = spr_dioda2 with(object2) instance_destroy() with(object3) instance_destroy() with(object4) instance_destroy() with(object5) instance_destroy() } else { sprite_index = spr_dioda if instance_exists(object2) { instance_create(obj_dioda.x + 16, obj_dioda.y, object2) } if instance_exists(object3) { instance_create(obj_dioda.x + 64, obj_dioda.y, object3) } if instance_exists(object4) { instance_create(obj_dioda.x + 112, obj_dioda.y, object4) } if instance_exists(object5) { instance_create(obj_dioda.x + 160, obj_dioda.y, object5) } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 28 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 zrobiłem i tylko zapala i zgasa dioda a nic sie nie pojawia... A o ile mi wiadomo to instance_exists mówi "jak jest w roomie wczytany" więc to nie może działać ! Jaka jest odwrotna funkcja do funkcji instance_exists ?!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 A jaki jest znak negacji? Wstaw go przed daną funkcją i masz zaprzeczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 wstaw bez if instance_exists w event MOUSE ---> LEFT PRESSED. te instance_exists musisz użyć przy instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 wstawiłem przed instance_exists słówko "not" i wszystko pieknie działa, dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się