Skocz do zawartości

Guzik


Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję już 2 godziny i za cholere nie umiem zrobić czegoś takiego :

 

-jest w grze dioda, jak na diode sie naciśnie to w zależności czy jest zapalona - to gaśnie albo zgaśnięta - zapala się .

( czyli zmienia swojego sprite-a)

 

-jak dioda jest zapalona to pojawiają się obok niej 4 objekty a jak jest zgaszona to znikają.

 

To na razie tyle, próbowałem, niby proste ale ciagle mi jakieś błędy wyskakiwały...

pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, tyle że to miało być tylko kontrolowane lewym przyciskiem myszy, i tym przyciskiem ma byc sama dioda, A JAK SIĘ ZAPALI TO POJAWIAJĄ SIĘ OBJEKTY A JAK GAŚNIE TO ZNIKAJĄ...

i tak w kółko...

To co ty zrobiłeś to ja też umiem XD

Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielki :)

LEcz nie rozumiem twojego kodu zbytnio xd ... Mógłbys napisac tak, żebym mógł skopiować :

create:

---

step:

---

 

PS: Chyba miałem coś podobnego i wyskakiwał błąd że nie moze usunąć nieistniejącego objektu...

 

 

EDIT:

 

DZIĘKI FLIPPER !!! DZIAŁA ;) JUPPIIII XD

 

EDIT2:

Mam jeszcze problem, bo jak tworzy mi się objekt którym można sie ruszać strzałkami w góre i w dół to za każdym razam jak nacisne strzałkę to się tworzy nowy objekt :o Jak to ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw mam że jak dioda świci to się tworz ten objekt...

I w tym objekcie mam klocki ( tak, klocki :D ) :

up

vspeed = 3

down

vspeed = -3

colision z belką

vspeed = 0

 

i za każdym razem jak nacisnę strzałkę to na noowo się tworzy ten objekt i idzie w danym kierunku...

aż w końcu po kilkunastu naciśnięciach strzałek mamm pełno objektów w roomie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo obj_dioda tworzy co step (czyli w twoim przypadku 30 razy na sekunde) nowy obiekt0.

 

zmień kod obj_dioda w stepie na :

GML
if global.zmienna = false

{

sprite_index = spr_dioda2

with(object2) instance_destroy()

with(object3) instance_destroy()

with(object4) instance_destroy()

with(object5) instance_destroy()

}

else

{

sprite_index = spr_dioda

if instance_exists(object2)

{

instance_create(obj_dioda.x + 16, obj_dioda.y, object2)

}

 

if instance_exists(object3)

{

instance_create(obj_dioda.x + 64, obj_dioda.y, object3)

}

 

if instance_exists(object4)

{

instance_create(obj_dioda.x + 112, obj_dioda.y, object4)

}

 

if instance_exists(object5)

{

instance_create(obj_dioda.x + 160, obj_dioda.y, object5)

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem i tylko zapala i zgasa dioda a nic sie nie pojawia...

A o ile mi wiadomo to instance_exists mówi "jak jest w roomie wczytany" więc to nie może działać !

Jaka jest odwrotna funkcja do funkcji instance_exists ?!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...