Skocz do zawartości

Zablokowane Zmienne w kolizji


Sev69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam proste pytanie,otóż jak zapisać podczas kolizji jednego obiektu z drugim taką akcje:

GML
If (zmienna pierwszego obiektu)=true and (zmienna obiektu zderzonego)=true then (coś się dzieje)
Aha,chce to zapisać w Stepie pierwszego obiektu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak koniecznie step potrzebny, to :

if zmienna == true and other.zmienna == true { //costam }

edit : kurcze. jednak ten event co candy podał też jest potrzebny. Jak chcesz w stepie, to musisz w collision with zapisać sobie jeszcze id tego other ( czyli ten, z którym się zderza obiekt ), bo w stepie on nie działa. Czyli powyższy sposób lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w stepie to może tak:

GML
if(collision_())

{

var a;

a=collision_();// zmienna a= id obiektu z którym jest kolizja

if(a.zmienna)

//akcja

}

collision_() jakaś funkcja collision (np collision_rectangle). Dobierasz parametry i jest git. Pamiętaj tylko żeby funckje te w obydwu miejscach miały identyczne parametry. W przeciwnym razie może wyskoczyć błąd.

Albo jeszcze krócej:

GML
if(collision_())

{

if(collision_().zmienna)

//akcja

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wartości dodatnie (bez zera) są true, a cała reszta są false. Przykład:

GML
if(moze)

if(moze==true)

//wszystkie powyższe funkcję sprawdzają czy wartość może jest true

if(!moze)

if(moze==false)

//spradzają czy zmienna może jest false</span>

Wywal pierwszy warunek z if, jak chcesz w event collision. Jest zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co te bluzgi,jak bym sam nie próbował i by mi nie wychodziło to nie pisał bym na forum.Zapisałem to w kolizji z drugim obiektem ale nie ma efektu ,choć wydaje mi się że powinno działać.

 

GML
if nic=true and other.atak=true

{

zycie-=1

instance_create(x,y,blukrew)

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...