ZyperPL Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Mam problem, z grą platformową :P Chciałem zrobić, żeby sprite był pochylony do podłoża, czyli np. jeśli mam takie: To sprite jest tak pochylony, że realistycznie to wygląda :P Przypuśćmy, że sprite jest kwadratowy :) Próbowałem kombinować i użyć image_angle, ale nic nie działa :( Błagam, pomóżcie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Spróbuj pobierać dwa punkty i obliczyć kąt nachylenia prostej przechodzącej przez nie. Musisz potem ten kąt jakoś przenieść na sprite postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Jeśli gra składa się z regularnych bloków po prostu sprawdzaj, jaki bloczek jest pod graczem i odpowiednio go przekręcaj (gracza), jeśli zaś ma to być bardizej uniwersalne: Prowadzisz sobie dwie (możesz więcej) linie w dół od gracza do bloczku pod nim (mają maksymalny dystans powiedzmy 210px) i kąt pomiędzy nimi jest szukanym kątem dla gracza. Ed ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Jeśli gra składa się z regularnych bloków po prostu sprawdzaj, jaki bloczek jest pod graczem i odpowiednio go przekręcaj (gracza), Właśnie o to mi chodzi, tylko nie mogę sobie z tym poradzić :< Pewno coś z lenghdirami, czy jak to się nazywa :( Ale nie wiem jak to dokładnie zrobić, dlatego pytam tu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 1. Możesz sprawdzać, za pomocą funkcji place_free. Sprawdzasz miejsce idealnie pod graczem, potem też pod graczem ale o jeden pixel w prawo lub lewo i o dwa w dół, można to zrobić na podobnej zasadzie jak wchodzenie i zjeżdżanie z górki. Ale wtedy ilość kątów w stosunku do podłoża będzie ograniczona, np. do 12. 2. Możesz sprawdzać lengthdirami, tzw. punkty podparcia. Czyli np. jak dotyka podłoża z prawej strony a z lewej nie, to znaczy, że musi się przechylić i dodajesz kąt do momentu, aż w dwóch miejscach będzie "podparcie", wtedy praktycznie zawsze dostosowuje się do nierówności, prostszy i chyba lepszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Kombinuje z tym pierwszym, kombinuje, ale nic mi nie wychodzi :< Pomóżcie, no :( Widzicie, że lama jestem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 To kombinuj z tym drugim, może dzisiaj dam ci przykład jeśli nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Męczę się i nie daje rady :< Daj ten przykładzik, plz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Zrobiłem, to jest mocno okrojony przykład, nie ma wchodzenia pod górkę, będziesz musiał sobie dorobić :P. Lekko draga na nierównościach ale mam nadzieję, że to nie problem :). https://gmclan.org/up2885_12_image_angle_do..._ci_pod_o_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 No dzięki, ale coś jest nie tak :< Postać w ogóle się nie obraca do końca i czasem gdy jest obrócona a skoczy do zostaje tak obrócona jak była. Chciałbym żeby to bardziej płynnie było, a sam nie umiem sobie z tym poradzić :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Jak będę miał czas, to zmodyfikuję go, żeby prostował się przy skakaniu, a z tym obracaniem się do końca to ocb ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Żeby się ustawił dokładnie płasko do ściany, a on się obraca PRAWIE płasko (równolegle) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się