vbig Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Witam! Ostatnio zacząłem bawić się tym silnikiem: http://www.pages.drexel.edu/~mfp27/platformengine/ Jest to silnik do gier platformowych dla Game Makera. I mam pytanie. Jak zrobić, aby przeciwnicy (przykładowo oGoomba wg.tego silnika) omijali naszego bohatera kiedy jest w pozycji "duck" (Sprite: sDuckLeft i sDuckRight)? Bardzo proszę o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Wstawiasz dodatkowy warunek w oGoomba GML (Step) if oHero.crouch = true { // tutaj tój kod co ma robić } else { //atakuj bohatera } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vbig Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 no właśnie problem jest w tym, że za bardzo nie wiem co ma zrobić aby charactera ominąć :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 Zwrócić się w drugą stronę? Kod kolizji goomby z graczem: GML if other.yVel>0 and other.y<y+5 { other.yVel=-6-0.2*other.yVel other.temporarilyInvincibleFromGoombas=1 instance_create(x,y,oGoombaDie) instance_destroy() } else if( other.state=other.DUCKING ) { xVel = -xVel; if( xVel > 0 ) sprite_index=sGoombaRight else sprite_index=sGoombaLeft } else if other.temporarilyInvincibleFromGoombas=0 { instance_create(other.x,other.y,oCharacterDie) with other instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vbig Opublikowano 18 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 heh, działa :) Dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi