Skocz do zawartości

Sterowanie za pomocą myszki.


raVVal

Rekomendowane odpowiedzi

robisz obiekt ide, dajesz mu visible false i jakis sprite

 

robisz obiekt idzie, dajesz mu w global left button

GML
instance_create(mouse_x,mouse_y,ide)

 

a ludkowi dajesz w step:

GML
mp_potential_step(ide.x,ide.y,3,true)

 

EDIT: w kodzie ctrl'a gracz idzie caly czas bez przerwy w strone myszki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robisz obiekt ide, dajesz mu visible false i jakis sprite

 

robisz obiekt idzie, dajesz mu w global left button

GML
instance_create(mouse_x,mouse_y,ide)

 

a ludkowi dajesz w step:

GML
mp_potential_step(ide.x,ide.y,3,true)

 

EDIT: w kodzie ctrl'a gracz idzie caly czas bez przerwy w strone myszki

 

a po co 2 dodatkowe obiekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IamTheLaw, ale po kiego grzyba tworzyć 2 kolejne obiekty, skoro wystarczy moja linijka?

 

Tzn. kod powinien wyglądać tak:

GML
if(mouse_check_button(mb_left))

mp_potential_step(mouse_x,mouse_y,3,true)

Daj to, raVVal, w kodzie Step bohaterowi i będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@offtop: Przestań double postować.

 

@topic: Stwórz sobie obiekt obj_point. W jakimś innym obiekcie daj:

GML (Global Left Pressed)
if (instance_exists(obj_point))

{

with (obj_point) { instance_destroy(); }

instance_create(mouse_x, mouse_y, obj_point);

}

A w obiekcie gracza czy czegoś tam:

GML (Step)
if (instance_exists(obj_point))

{

mp_potential_step(obj_point.x, obj_point.y, 3, false);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muuuuczek: chyba jednak nie wiesz, będzie chodził w kółko za myszką, steep powinien wyglądać tak:

GML (Steep)
mp_potential_step(xx, yy, 3, true);

 

EDIT: A jeśli będzie się kręcił w kółko, gdy dojdzie do celu, zmień kod z steep na ten:

GML (Steep)
if distance_to_point(xx, yy)>1;

mp_potential_step(xx, yy, 3, true);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...