Skocz do zawartości

Dynamiczne zatrzymywanie się


Rekomendowane odpowiedzi

Yo

Mam kolejny, problem, mam nadzieje, że ostatni, którego nie potrafię sam rozwiązać. Chicałbym zrobić fajnie zatrzymywanie się, gdy object "postac" dotyka objectu "block".

Jak to zrobić?

Chodzi mi o to, żeby postać nie zatrzymywała się tak jakby speed zmieniało się na zero. Bo to nienaturalnie wygląda, tak jakby postać ocierała się o papier ścierny. Nie chcę również robić move_bounce, bo to to normalnie masakra, i nie nadaje się do postaci kierowanej przez gracza w grze TopDown.

Mam nadzieje, że ktoś mnie rozumie i pomoże ;)

 

Ps.

Mam nadzieje, że tutaj nie trzeba używać tych lenghtdirów :DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, jak ustawiam na zero. To postać może iść tylko w kierunku przeciwnim do blocku. A mi chodzi, żeby mogła chodzić prostopadle do niego w obydwie strony jak i w przeciwnym kierunku. A tak to musi nachylić się o kąt większy niż 90 stopni (prostopadle).

Nie wiem, czy ktokolwiek mnie zrozumiał, ale friction nie działa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak idziesz normalnie po chodniku a chcesz zatrzymać się przed przejściem dla pieszych to też prędkość zmniejszasz o w kilka sekund? Nawet jak biegniesz i chesz się zatrzymać to robisz to w jednym momencie(no moze lekki poślizg :huh: ) Tak więc nie kombinuj:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to, chodziło mi o to, żeby postać po prostu się zatrzymała. A nie zwolniła, bo gdy normalnie się zatrzyma to oby potem oddalić się od objectu, który ją zatrzymał musi odwrócić się w przeciwną stronę, a ja chcę żeby mogła chodzić też w lewo i prawo od tej przeszkody. Rozumiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...