ZyperPL Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Yo Mam kolejny, problem, mam nadzieje, że ostatni, którego nie potrafię sam rozwiązać. Chicałbym zrobić fajnie zatrzymywanie się, gdy object "postac" dotyka objectu "block". Jak to zrobić? Chodzi mi o to, żeby postać nie zatrzymywała się tak jakby speed zmieniało się na zero. Bo to nienaturalnie wygląda, tak jakby postać ocierała się o papier ścierny. Nie chcę również robić move_bounce, bo to to normalnie masakra, i nie nadaje się do postaci kierowanej przez gracza w grze TopDown. Mam nadzieje, że ktoś mnie rozumie i pomoże ;) Ps. Mam nadzieje, że tutaj nie trzeba używać tych lenghtdirów :DD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 No to może użyj friction ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 No tak, jak ustawiam na zero. To postać może iść tylko w kierunku przeciwnim do blocku. A mi chodzi, żeby mogła chodzić prostopadle do niego w obydwie strony jak i w przeciwnym kierunku. A tak to musi nachylić się o kąt większy niż 90 stopni (prostopadle). Nie wiem, czy ktokolwiek mnie zrozumiał, ale friction nie działa :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 A jak idziesz normalnie po chodniku a chcesz zatrzymać się przed przejściem dla pieszych to też prędkość zmniejszasz o w kilka sekund? Nawet jak biegniesz i chesz się zatrzymać to robisz to w jednym momencie(no moze lekki poślizg :huh: ) Tak więc nie kombinuj:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 O to Ci chodziło? Link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 w STEP block: GML if ( distance_to_object ( postac )) <= 10 { friction-=0.1; }; I pokombinuj jeszcze coś, aby dało się z powrotem wprawić postać w ruch :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Nie o to, chodziło mi o to, żeby postać po prostu się zatrzymała. A nie zwolniła, bo gdy normalnie się zatrzyma to oby potem oddalić się od objectu, który ją zatrzymał musi odwrócić się w przeciwną stronę, a ja chcę żeby mogła chodzić też w lewo i prawo od tej przeszkody. Rozumiecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 10 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2010 GML if !place_free(x+lengthdir_x(speed*2,direction),y+lengthdir_y(speed*2,direction)) {speed-=0.5} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się