Skocz do zawartości

RaceExtreme2D


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Ponownie. Mam dzisiaj dla was zapowiadany wcześniej mini silniczek do samochodów top-down.

 

Funkcjonalność:

-Dźwięk - Jest to chyba pierwszy silnik dla Game Makera który posiada funkcje do odtwarzania dźwięku samochodu. Przy odtwarzaniu dźwięku samochodu gracza bierzemy pod uwagę prędkość samochodu dzięki czemu całość wychodzi realnie. Przy odtwarzaniu dźwięku samochodu bota bierzemy pod uwagę prędkość oraz odległość przez co w miarę oddalania zmniejsza się słyszalność samochodu bota.

-Muzyka - Silnik (bazuje na XeAudiere.dll) posiada mały zestaw skryptów dzięki którym muzyka wczytywana jest z zewnątrz, utwory są odtwarzane jeden po drugim, możliwość przełączenia w dowolnym momencie na dowolny utwór.

-Fizyka - Cały silnik jest połączony z świetnym DLL'em fizycznym "ExtremePhysics.dll" dźwięki czemu jazda samochodem, zderzenia samochodów ze sobą lub innymi obiektami są bardzo realistyczne

-Pogoda - Dałem prościutki skrypt na losowanie pogody i dodałem dla przykładu deszcz z przykładu z tej strony.

 

CREDITS:

-Grafika:

**->Z przykładu ExtremePhysics.dll

**->Z przykładu deszczu

**->Z przykładu efektownego licznika punktów

 

-Muzyka:

**->W całości Ja(DobryZiom)

 

-Dźwięk:

**->Internet

 

-Fabuła:

**->Brak

 

-Programowanie:

**->Ja(DobryZiom)

**->Platyna-Efektowny licznik punktów

**->Dawidds-Przykład Deszczu

 

 

DOWNLOAD:

https://gmclan.org/up6605_4_RaceExtreme2D.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde, 10mb ;o. Ocenę i uwagi w edicie.

 

E: Oooo, wciskam strzałkę do góry, przykład/silnik się wyłącza. Chciałem sprawdzić Game Information wciskając F1 i się ponownie wyłączyło. Teraz nic nie wciskam i się samo wyłącza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowe pytanie czy rozpakowales przed odpaleniem? zgaduje ze tak.

drugie: dzieje sie tak moze w chwili odtworzenia dzwieku? bo mialem jedna osobe ktorej XeAudiere wylaczal program, co mnie totlanie zdziwilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Fizyka - Cały silnik jest połączony z świetnym DLL'em fizycznym "ExtremePhysics.dll" dźwięki czemu jazda samochodem, zderzenia samochodów ze sobą lub innymi obiektami są bardzo realistyczne

 

CREDITS:

-Grafika:

**->Z przykładu ExtremePhysics.dll

 

Z osądem o plagiat mi tu nie wyjeżdżaj...

 

E: dał 1 bo nie umie uruchomić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No lool...to kto to zrobił? Silnik to zbiór gotowych funkcji do tworzenia gry danego typu...ja złożyłem silnik...chyba że w to wątpisz? ^^

@Darlix: tak poruszyło mnie to...bo jak ktoś chce pomóc tu na forum, wstawić coś fajnego i pomocnego to już zaraz taki linki dajecie i za próbę pomocy dostaje dostaje się "Fajne tylko szkoda, że nie Twoje","nawet 1 to za dużo"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, nieźle.

Z minusów to cała gra jest mało dynamiczna (rób gry w 60 klatkach (room_speed), nawet ten przykład jak się po prostu zmieni roomspeeda na 60 wygląda o niebo lepiej), a fizyka auta (nie tyle fizyka, co model jazdy, sterowanie) jest dość nieciekawa, ale za to ślady opon, dźwięki, dymki, kolizje (chociaż to już extremephysics) to ewidentny plus.

 

Modelu jazdy można w sumie nie liczyć, jeśli ktoś chce skorzystać może sobie napisać taki, jaki będzie do jego gry pasował, dynamikę też można zostawić, niech będzie 9/10.

 

Tylko zrób z tego grę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bug AI Bota...nie cofa xD Możesz sobie dopisać, albo ja potem coś z tym zrobię :) na razie zw...zaraz wstawie opis funkcji...

 

FUNKCJE:

GML
DŹWIĘK SILNIKA:

DS_Init() - Uruchamia Audiere(dll którego używamy

DS_Free() - Zwalnia Audiere

DS_Wczytaj("nazwa.format") - Wczytuje dźwięk silnika,z folderu "dzwieki"

DS_Zwolnij() - Zwalnia dźwięk silnika

DS_Wlacz() - Włącza odtwarzanie dźwięku silnika

DS_Wylacz() - Wyłącza odtwarzanie dźwięku silnika

DS_Obroty(obroty) - Ustawie szybkość odtwarzania dźwięku

DS_BotGlosnosc(oGracz,odleglosc) - Ustawia glośność w zależności od odległości od gracza

 

MUZYKA:

M_Init() - Tworzy zmienne potrzebne do kożystania z funkcji muzyki

M_Dodaj("nazwa.format") - Dodaje utwór. Każdy dodany utwór otrzymuje po kolei id, od 1

M_Odtwarzaj() - Włącza odtwarzanie plików

M_Wylacz() - Wyłącza odtwarzanie plików

M_PoprzedniUtwor() - Przełącza na poprzedni utwór

M_NastepnyUtwor() - Przełącza na następny utwór

M_UstawUtwor(id) - Przełącza na utwór z podanym id

 

POJAZDY:

CarTworz(przyspieszanie, - Tworzy samochów

maxymalna_predkosc_przod,

maxymalna_predkosc_tyl,

numer_klatki_grafiki)

CarJazda(up,down,left,right,stop)- Ustawia klawisze którymi będziemy jeździć i pozwala na jazdę

CarNiszcz() - Zwalnia samochów z pamięci

CarBotJazda(path) - Włącza AI bota i każe mu jeździć po podanym pathu

CarBotZaparkowany() - Uruchamia fizyke nieporuszającego się bota

 

ELEMENTY OTOCZENIA:

EO_TworzSkrzynie(hamowanie) - Tworzy skrzynie i ustawia jej hamowanie(czyli ciężkość jej pchania i hamowania)

EO_FizykaSkrzyni() - Włącza fizykę skrzyni

EO_TworzSciane() - Tworzy objekt ściany i nadaje jej fizyke

EO_TworzGlaz() - Tworzy głaz, jednak to już nie takie łatwe. Dla głazu o innym kształcie musisz poustawiać vertexy

EO_Niszcz() - Zwalnia z pamięci skrzynie/ścianę/głaz

 

POGODA:

LosujPogode(liczba) - Losuje liczbe na podstawie ktorej program wybierze pogodę(pogody musisz ustawić w skrypcie)

DeszczInit(liczba) - Inicjuje zmienne potrzebne do tworzenia deszczu. Musisz podać siłę deszczu(myślę że coś koło 4)

DeszczWlacz() - Włącza padanie deszczu

DeszczKroplaInit() - Inicjuje zmienne potrzebne do dalszego działania kropli

DeszczKroplaKontrola() - Kontrola działania kropli wody

DeszczKroplaRysuj() - Rysuje krople

 

LICZNIK:

LicznikInit(liczba) - Tworzy zmienne potrzebne do licznika. W miejsce liczba wpisujemy ile razy ma mnozyc predkosc(dla efektu)

LicznikKontrola() - Kontroluje działanie licznika

LicznikWyswietlaj(x,y) - Wyswietla licznik na podanej pozycji

 

E:Sorki za double posta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Programowanie:

**->Ja(DobryZiom)

**->Platyna-Efektowny licznik punktów

**->Dawidds-Przykład Deszczu

To mnie troszkę zdławiło po przeczytaniu tego

Psysiu, rozpakowałem, zawsze to robię. Ale chwila, coś sprawdzam.

 

E: Fajny temat smile.gif Podobny.

Klik

a później tego

No lool...to kto to zrobił? Silnik to zbiór gotowych funkcji do tworzenia gry danego typu...ja złożyłem silnik...chyba że w to wątpisz? ^^

@Darlix: tak poruszyło mnie to...bo jak ktoś chce pomóc tu na forum, wstawić coś fajnego i pomocnego to już zaraz taki linki dajecie i za próbę pomocy dostaje dostaje się "Fajne tylko szkoda, że nie Twoje","nawet 1 to za dużo"...

Dorobiona część przykładu nawet dobra, jednak nie uwzględniłeś wszystkich autorów, co równe jest tak jakby z kradzieżą. Zadaj sobie pytanie, jakbyś się czuł gdyby ktoś wziął teraz twój "przykład", zrobił z tego grę i napisał, że cały kod sam napisał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...