DobryZiom Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Witam Ponownie. Mam dzisiaj dla was zapowiadany wcześniej mini silniczek do samochodów top-down. Funkcjonalność: -Dźwięk - Jest to chyba pierwszy silnik dla Game Makera który posiada funkcje do odtwarzania dźwięku samochodu. Przy odtwarzaniu dźwięku samochodu gracza bierzemy pod uwagę prędkość samochodu dzięki czemu całość wychodzi realnie. Przy odtwarzaniu dźwięku samochodu bota bierzemy pod uwagę prędkość oraz odległość przez co w miarę oddalania zmniejsza się słyszalność samochodu bota. -Muzyka - Silnik (bazuje na XeAudiere.dll) posiada mały zestaw skryptów dzięki którym muzyka wczytywana jest z zewnątrz, utwory są odtwarzane jeden po drugim, możliwość przełączenia w dowolnym momencie na dowolny utwór. -Fizyka - Cały silnik jest połączony z świetnym DLL'em fizycznym "ExtremePhysics.dll" dźwięki czemu jazda samochodem, zderzenia samochodów ze sobą lub innymi obiektami są bardzo realistyczne -Pogoda - Dałem prościutki skrypt na losowanie pogody i dodałem dla przykładu deszcz z przykładu z tej strony. CREDITS: -Grafika: **->Z przykładu ExtremePhysics.dll **->Z przykładu deszczu **->Z przykładu efektownego licznika punktów -Muzyka: **->W całości Ja(DobryZiom) -Dźwięk: **->Internet -Fabuła: **->Brak -Programowanie: **->Ja(DobryZiom) **->Platyna-Efektowny licznik punktów **->Dawidds-Przykład Deszczu DOWNLOAD: https://gmclan.org/up6605_4_RaceExtreme2D.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 O kurde, 10mb ;o. Ocenę i uwagi w edicie. E: Oooo, wciskam strzałkę do góry, przykład/silnik się wyłącza. Chciałem sprawdzić Game Information wciskając F1 i się ponownie wyłączyło. Teraz nic nie wciskam i się samo wyłącza :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 jak to? mi wszystko działa...może nie masz zainstalowanego oprogramowanie fizycznego na kompie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Czyli czego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 podstawowe pytanie czy rozpakowales przed odpaleniem? zgaduje ze tak. drugie: dzieje sie tak moze w chwili odtworzenia dzwieku? bo mialem jedna osobe ktorej XeAudiere wylaczal program, co mnie totlanie zdziwilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 hmmm...nie wiem jak te oprogramowanie sie nazywa :D nie pamiętam...no fizyka...albo ja mówi psysio audiere ci nie działczy...jeśli tak to: obj _Init, _Gracz i _Bot: pousuwac komendy na DS_ i powinno działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Psysiu, rozpakowałem, zawsze to robię. Ale chwila, coś sprawdzam. E: Fajny temat :) Podobny. Klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 -Fizyka - Cały silnik jest połączony z świetnym DLL'em fizycznym "ExtremePhysics.dll" dźwięki czemu jazda samochodem, zderzenia samochodów ze sobą lub innymi obiektami są bardzo realistyczne CREDITS: -Grafika: **->Z przykładu ExtremePhysics.dll Z osądem o plagiat mi tu nie wyjeżdżaj... E: dał 1 bo nie umie uruchomić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Egzekutor Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Fajne tylko szkoda, że nie Twoje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Udowodnij że dałem ocenę 1. Bo nawet 1 to za dużo. Gdzie Ci wyjeżdżam z plagiatem? Podałem podobny. A to że Cię aż tak poruszyło to nie mój problem. Może coś ukrywasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 No lool...to kto to zrobił? Silnik to zbiór gotowych funkcji do tworzenia gry danego typu...ja złożyłem silnik...chyba że w to wątpisz? ^^ @Darlix: tak poruszyło mnie to...bo jak ktoś chce pomóc tu na forum, wstawić coś fajnego i pomocnego to już zaraz taki linki dajecie i za próbę pomocy dostaje dostaje się "Fajne tylko szkoda, że nie Twoje","nawet 1 to za dużo"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 No, nieźle. Z minusów to cała gra jest mało dynamiczna (rób gry w 60 klatkach (room_speed), nawet ten przykład jak się po prostu zmieni roomspeeda na 60 wygląda o niebo lepiej), a fizyka auta (nie tyle fizyka, co model jazdy, sterowanie) jest dość nieciekawa, ale za to ślady opon, dźwięki, dymki, kolizje (chociaż to już extremephysics) to ewidentny plus. Modelu jazdy można w sumie nie liczyć, jeśli ktoś chce skorzystać może sobie napisać taki, jaki będzie do jego gry pasował, dynamikę też można zostawić, niech będzie 9/10. Tylko zrób z tego grę ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 @Dawidds: trochę nie mam czasu robić gry bo jutro wyjeżdzam :) Ale mogę dokładnie opisać wszystkie funkcje silnika, żeby nikt nie miał problemu...no prócz pana "Darlix"... :D Niedługo wstawie opisane wszystkie funkcje ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Znalazłem bug (zdarzał mi się nawet często) https://gmclan.org/up6105_6_bg.html Edit: YXE, cytat mi usunąłeś, myślałeś że się nie dowiem co? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 9 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 to bug AI Bota...nie cofa xD Możesz sobie dopisać, albo ja potem coś z tym zrobię :) na razie zw...zaraz wstawie opis funkcji... FUNKCJE: GML DŹWIĘK SILNIKA: DS_Init() - Uruchamia Audiere(dll którego używamy DS_Free() - Zwalnia Audiere DS_Wczytaj("nazwa.format") - Wczytuje dźwięk silnika,z folderu "dzwieki" DS_Zwolnij() - Zwalnia dźwięk silnika DS_Wlacz() - Włącza odtwarzanie dźwięku silnika DS_Wylacz() - Wyłącza odtwarzanie dźwięku silnika DS_Obroty(obroty) - Ustawie szybkość odtwarzania dźwięku DS_BotGlosnosc(oGracz,odleglosc) - Ustawia glośność w zależności od odległości od gracza MUZYKA: M_Init() - Tworzy zmienne potrzebne do kożystania z funkcji muzyki M_Dodaj("nazwa.format") - Dodaje utwór. Każdy dodany utwór otrzymuje po kolei id, od 1 M_Odtwarzaj() - Włącza odtwarzanie plików M_Wylacz() - Wyłącza odtwarzanie plików M_PoprzedniUtwor() - Przełącza na poprzedni utwór M_NastepnyUtwor() - Przełącza na następny utwór M_UstawUtwor(id) - Przełącza na utwór z podanym id POJAZDY: CarTworz(przyspieszanie, - Tworzy samochów maxymalna_predkosc_przod, maxymalna_predkosc_tyl, numer_klatki_grafiki) CarJazda(up,down,left,right,stop)- Ustawia klawisze którymi będziemy jeździć i pozwala na jazdę CarNiszcz() - Zwalnia samochów z pamięci CarBotJazda(path) - Włącza AI bota i każe mu jeździć po podanym pathu CarBotZaparkowany() - Uruchamia fizyke nieporuszającego się bota ELEMENTY OTOCZENIA: EO_TworzSkrzynie(hamowanie) - Tworzy skrzynie i ustawia jej hamowanie(czyli ciężkość jej pchania i hamowania) EO_FizykaSkrzyni() - Włącza fizykę skrzyni EO_TworzSciane() - Tworzy objekt ściany i nadaje jej fizyke EO_TworzGlaz() - Tworzy głaz, jednak to już nie takie łatwe. Dla głazu o innym kształcie musisz poustawiać vertexy EO_Niszcz() - Zwalnia z pamięci skrzynie/ścianę/głaz POGODA: LosujPogode(liczba) - Losuje liczbe na podstawie ktorej program wybierze pogodę(pogody musisz ustawić w skrypcie) DeszczInit(liczba) - Inicjuje zmienne potrzebne do tworzenia deszczu. Musisz podać siłę deszczu(myślę że coś koło 4) DeszczWlacz() - Włącza padanie deszczu DeszczKroplaInit() - Inicjuje zmienne potrzebne do dalszego działania kropli DeszczKroplaKontrola() - Kontrola działania kropli wody DeszczKroplaRysuj() - Rysuje krople LICZNIK: LicznikInit(liczba) - Tworzy zmienne potrzebne do licznika. W miejsce liczba wpisujemy ile razy ma mnozyc predkosc(dla efektu) LicznikKontrola() - Kontroluje działanie licznika LicznikWyswietlaj(x,y) - Wyswietla licznik na podanej pozycji E:Sorki za double posta :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crab Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 -Programowanie: **->Ja(DobryZiom) **->Platyna-Efektowny licznik punktów **->Dawidds-Przykład Deszczu To mnie troszkę zdławiło po przeczytaniu tego Psysiu, rozpakowałem, zawsze to robię. Ale chwila, coś sprawdzam. E: Fajny temat smile.gif Podobny. Klik a później tego No lool...to kto to zrobił? Silnik to zbiór gotowych funkcji do tworzenia gry danego typu...ja złożyłem silnik...chyba że w to wątpisz? ^^ @Darlix: tak poruszyło mnie to...bo jak ktoś chce pomóc tu na forum, wstawić coś fajnego i pomocnego to już zaraz taki linki dajecie i za próbę pomocy dostaje dostaje się "Fajne tylko szkoda, że nie Twoje","nawet 1 to za dużo"... Dorobiona część przykładu nawet dobra, jednak nie uwzględniłeś wszystkich autorów, co równe jest tak jakby z kradzieżą. Zadaj sobie pytanie, jakbyś się czuł gdyby ktoś wziął teraz twój "przykład", zrobił z tego grę i napisał, że cały kod sam napisał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się