ZyperPL Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Yo! Bardzo dobrze mi się pracowało z GMem, ale dopadł mnie kolejny problem. Chciałbym zrobić czar krążący wokół postaci. Będzie to czar ochorny, ale to nie ważne. Chcę żeby on kręcił się jak by miał path wokół postaci. Grafika gry jest robiona z góry (TopDown) Chciałem zrobić path, ale (chyba) nie idzie, żeby on miał zmienną pozycje tzn. jego x i y odnosiło się do tych zmiennych objectu 'postac'. Mam nadzieje, że mnie ktoś zrozumiał i pomoże. Help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Tworzysz nowy obiekt, np o_czar. GML (create) a=false; r=10;//promień okręgu</span> GML (draw) draw_circle(o_hero.x+r*sin(0.1*a*pi),o_hero.y+r*cos(0.1*a*pi),5,0)//czar ma wyglądać jako wirująca wokół postaci kulka draw_sprite(s_czar,image_index,o_hero.x+r*sin(0.1*a*pi),o_hero.y+r*cos(0.1*a*pi))//czar ma sprite'a i wiruje wokół gracza a+=1; if(a==21) a=false; Załóżmy, że aby dokonał się pełny obrót po okręgu dokonujemy 20 "przesunięć" elementu. Wtedy kąt obrotu w czasie jednego przesunięcia wyniesie: 360/20=18 stopni. 18 stopni to (18/180)*pi radiana, czyli 0,1*pi. Mnożąc to przez 'a' powodujemy kolejne przesunięcia elementu po okręgu. Warunek if nie jest konieczny, ponieważ funkcje sin i cos są okresowe (sin(2pi+alfa)=sin(alfa)). Jest tylko po to aby a nie przyjmowało jakiś dużych wartości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 A ten no, to jest na krążenie spirita czy objectu? Bo mi zależy objectu, bo ten object to czar ochrony, jak ktoś w niego uderzy to ochrona się roztrzaskuje :S Edit: I ten czar mam już zrobiony jako system particli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 GML xkręcącego = xśrodka + lengthdir_x(promień, kat); ykręcącego = yśrodka + lengthdir_y(promień, kąt); kat += ileśtam; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Tworzysz nowy obiekt, np o_czar. Jak tak to wybierz drugą opcję. Nie wiedziałem co się miało z tym dziać, więc zrobiłem to w dwóch wariantach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 A kąt i promień to na ile dać? :S Bo nie wiem co podstawić za te zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Kąt dodajesz normalnie, a promień ile chcesz, przecież Dawidds nazwał zmienne jak byk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Promień - dystans od środka okręgu do reszty punktów na nim :) Czyli jak duży ma być ten okrąg, po którym się to coś poruszać. Wpisz 100, i bedziesz zwiększał/zmniejszał wedle uznania. "ileśtam" - jak szybko ten obiekt się na poruszać po tym okręgu. Daj 5 i będziesz dopasowywał. W create tego obiektu, do którego ten kod dałeś daj tylko kąt = 0; No, bez polskich znaków, czyli kat, ew. kont ;) Ed: A może jakaś aktualizacja faq? Bo takie pytania jak to się zdarzają naprawdę często, a w "czesto zadawanych pytaniach" ich jakos nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 w "czesto zadawanych pytaniach" ich jakos nie ma. Bo to są wymyślone często zadawane pytania :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Dzięki, spróbuję ;) A aktualizacja FAQ by się przydała, bo często tworzone są nowe tematy, bo ktoś nie wie jakiejś drobnostki ;) Tak jak ja teraz. Często mam problemy, jeśli coś trzeba zrobić z użyciem lenghtdirów, czy jak to się zwie :3 EDIT && DOWN: Tak, ale zwykle jeśli nie umiem czegoś zrobić, nie wpadnie mi o głowy, że to je trzeba użyć. Ok, kod Dawidssa działa, efekt przypomina twoją Na'vi krążącą wokół głowy Linka :) Zamykam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Często mam problemy, jeśli coś trzeba zrobić z użyciem lenghtdirów, czy jak to się zwie :3 Bo trzeba poznać ich tajemniczą naturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi