DarkLiquidus Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Witam! Mam mały problem. Nie wiem jak napisać pewną instrukcję. Chciałbym aby w momencie, kiedy najeżdżam myszką na dany obiekt, zmieniał mu się sprite. Napisałem pewien kod: GML if (mouse.x and mouse.y)=(obiekt.x and obiekt.y) then with(obiekt) sprite_index=inny_sprite; Niby tutaj jest wszystko dobrze, ale nie wiem do jakiego obiektu i do którego eventa wstawić ten kod. Proszę o pomoc!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Możesz dać w evencie 'mouse enter' zmienianie sprita lub : robisz obj kursor ( który ma x i y myszki ) i GML if place_meeting(x,y,o_kursor) { image_index=1 } else { image_index=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arekadiusz Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Ja to robię poprostu tak: Mouse Enter: GML sprite_index=spr_nowy //zmiana na nowego spritea</span> Mouse Leave GML sprite_index=spr_poczatkowy //powrot do starego spritea</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarkLiquidus Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Działa! Będę musiał się jeszcze trochę pobawić z originami, bo czasami sprite zmienia się, gdy kursor jest jakieś pół centymetra od obiektu, ale sedno sprawy rozwiązane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 A najprawdopodobniej wystarczyło zamiast GML (mouse.x and mouse.y) dać GML (mouse_x and mouse_y) używając kropki odnosimy się do pozycji x/y obiektu "mouse". Pisząc z podłogą/pierdolnikiem wykonujesz funkcje sprawdzajaca pozycje x/y myszki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się