Skocz do zawartości

Zablokowane Sprawdzanie, czy na danym miejscu jest obiekt


Bedi

Rekomendowane odpowiedzi

No witam ;p Tym razem mam taki problem, że jest obj_controller, który ma taki skrypt:

GML (Global Left Pressed)
target = global.Target;

if (target == noone)

{

if (instance_exists(obj_point))

{

with (obj_point)

{

instance_destroy();

}

}

instance_create(mouse_x, mouse_y, obj_point);

}

else

{

if (!place_meeting(mouse_x, mouse_y, target)) // Jaki tutaj warunek dać?

{

if (instance_exists(obj_point))

{

with (obj_point)

{

instance_destroy();

}

}

instance_create(mouse_x, mouse_y, obj_point);

}

}

GML (Create)
global.TargetName = "";

global.Target = noone;

Kiedy klikam na jakiś obiekt, to przypisuje on do zmiennych Target i TargetName odpowiednie wartości.

I teraz pytanie. Jaki warunek dać w zakomentowanym miejscu, aby przy kliknięciu w miejscu innego obiektu nie tworzył się punkt?

Inne obiekty (przeciwnicy) mają w Left Pressed ustawione przypisywanie wartości.

 

Chyba dość jasno :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do cholery, mówię że żadna z tych funkcji nie działa.

 

1. Jak nacisnę gdziekolwiek, to czarny kwadrat (dalej: player) ma się poruszyć do miejsca wyznaczonego X.

36445202.png

 

2. Kiedy wcisnę na czerwony kwadrat (dalej: enemy) to ma on zostać zaznaczony, a player ma się nie ruszać. A tak nie jest, bo X tworzy się pod enemy i player i tak idzie.

60306908.png

 

3. Player może poruszać się kiedy kliknę na enemy.

45031443.png

 

Myślałem, żeby zrobić tak, że jeśli pozycja obiektu X jest na pozycji Target, to żeby on się usuwał.

 

E: TheMarcQ, tak samo myślałem z tym obiektem, ale to mi nie potrzebne, wykorzystam to w ostateczności.

 

E2: Jednak ten obiekt był ostatecznością. Dzięki za odpowiedzi :) Temat zamykam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...