Gość Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 No witam ;p Tym razem mam taki problem, że jest obj_controller, który ma taki skrypt: GML (Global Left Pressed) target = global.Target; if (target == noone) { if (instance_exists(obj_point)) { with (obj_point) { instance_destroy(); } } instance_create(mouse_x, mouse_y, obj_point); } else { if (!place_meeting(mouse_x, mouse_y, target)) // Jaki tutaj warunek dać? { if (instance_exists(obj_point)) { with (obj_point) { instance_destroy(); } } instance_create(mouse_x, mouse_y, obj_point); } } GML (Create) global.TargetName = ""; global.Target = noone; Kiedy klikam na jakiś obiekt, to przypisuje on do zmiennych Target i TargetName odpowiednie wartości. I teraz pytanie. Jaki warunek dać w zakomentowanym miejscu, aby przy kliknięciu w miejscu innego obiektu nie tworzył się punkt? Inne obiekty (przeciwnicy) mają w Left Pressed ustawione przypisywanie wartości. Chyba dość jasno :) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 instance_place może ? Mogę się mylić, bo nie wiem, czy rozumiem ocb... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Tak samo nie działa. Żadna z tych funkcji nie działa. A sprawdzałem chyba wszystkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Instance_place daje ci id obiektu, który jest w jakiejśtam pozycji w kolizji z innym. Dzięki temu wiesz, jaki to typ obiektu. I możesz napisać: GML && instance_place(blablabla)=jakistam chyba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 jest taki fajne narzędzie zwane mspaint(wpisz w uruchom) i tam rozrysuj o co ci chodzi E: to może być coś z place_free, ustaw inny objekt z x=mouse_x i y, a potem pobieraj od niego wartość czy czegoś dotyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Do cholery, mówię że żadna z tych funkcji nie działa. 1. Jak nacisnę gdziekolwiek, to czarny kwadrat (dalej: player) ma się poruszyć do miejsca wyznaczonego X. 2. Kiedy wcisnę na czerwony kwadrat (dalej: enemy) to ma on zostać zaznaczony, a player ma się nie ruszać. A tak nie jest, bo X tworzy się pod enemy i player i tak idzie. 3. Player może poruszać się kiedy kliknę na enemy. Myślałem, żeby zrobić tak, że jeśli pozycja obiektu X jest na pozycji Target, to żeby on się usuwał. E: TheMarcQ, tak samo myślałem z tym obiektem, ale to mi nie potrzebne, wykorzystam to w ostateczności. E2: Jednak ten obiekt był ostatecznością. Dzięki za odpowiedzi :) Temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi