Skocz do zawartości

Zablokowane Java vs. C++


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od pewnego czasu uczę się C++, lecz dzisiaj pojawiła mi się pewna wątpliwość. Dokładnia czytałem artykuł o "Oknie programu" w C++ i stwierdziłem, że to co zajmuje mi w C++ 7 linijek to w javie zaledwie jedną. Sądząc, że na tym forum jest pare osób doświadczonych w tych językach prosiłbym o wypisanie "za" i "przeciw" pod danymi językami.

 

Oto trochę moich:

 

-do Javy potrzebne jest zainstalowanie "pakietu", a C++ może być w rozszeżeniu *.exe.

 

-W C++ jest dość dużo pisania z tymi okienkami (lecz w gdy używamy konsoli programowanie jest banalne, lecz niezbyt ładne i użytkowe)

 

Przepraszam, jeżeli umiesciłem ten temat w złej kategorii, lecz w "językach" Java i C++ jsą odzielnie, więc w razie złego umieszczenia proszę administracje o przeniesienie.

 

kraznal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-do Javy potrzebne jest zainstalowanie "pakietu".

 

no, a co to za problem ściągnąć?

 

-W C++ jest dość dużo pisania z tymi okienkami (lecz w gdy używamy konsoli programowanie jest banalne, lecz niezbyt ładne i użytkowe)

 

visual c++, tworzy 'okienko' za jednym kliknięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C/C++

 

 

Kompilatory i środowiska

 

Microsoft Visual C++ Toolkit (Windows), Microsoft Visual C++ (Windows) (również jako składnik Visual Studio 2008, darmowe w wersji Express Edition)

GNU Compiler Collection [gcc] (Windows, DOS, Unix, Linux, FreeBSD, OS/2, ELF, ...) - zawiera w sobie g++

[borland] C++ Builder (Windows), Borland BuilderX (Windows, Linux, Solaris)

Bloodshed Dev C++ - oparty na gcc

Intel C++ Compiler (Windows, Linux, embedded)

Macintosh Programmer's Workshop (MacOS)

LCC (Windows)

 

 

Metodologie

 

- najpopularniejsze: programowanie proceduralne, programowanie obiektowe, programowanie zdarzeniowe, programowanie generyczne (poprzez wzorce)

- dostępna z wykorzystaniem zewnętrznych bibliotek: programowanie aspektowe, programowanie agentowe

- niedostępne: programowanie deklaratywne, programowanie logiczne

 

Zastosowania

 

- programowanie gui

[borland] VCL

 

- programowanie aplikacji sieciowych

- programowanie gier

[Microsoft] DirectX

 

- analiza gramatyczna (parsing)

- obliczenia naukowe, numeryczne, symulacje

- programowania multimediów:

grafiki 2D

[DJGPP]Allegro

[Microsoft] DirectDraw

grafiki 3D

[Microsoft] Direct3D

[sGI] OpenGL

GLUT

muzyki i dźwięku

[Microsoft] DirectSound, DirectMusic

OpenAL

ALUT

[Creative] EAX

ALSA

 

- programowanie systemów operacyjnych i urządzeń peryferyjnych

Możliwe

Wygodne

Zalecane

Popularne i szeroko propagowane (często we współpracy z assemblerem)

Popularne programowanie sterowników sprzętowych i mikrokomputerów

 

 

Komentarze

 

W niektórych wersjach obsługuje platformę .NET

Wiele nagłówków bibliotek jest początkowo pisanych dla C/C++, przez co są bardzo szybko dostępne.

W dużej mierze programowanie systemów Linux/Unix opiera się na języku C, podobnie jak WinAPI (które można oczywiście wykorzystać w wielu językach, na przykład w Delphi)

Bardzo często nauczany

Łatwy do nauki podstaw

Łatwy w użyciu

W większości środowiska są narzędziami RAD

Popularny

 

 

 

Java

 

 

Kompilatory i środowiska

 

Sun Java 2 Platform (Windows, Linux, Solaris)

GNU Compiler Collection [gcc] (Windows, DOS, Unix, Linux, FreeBSD, OS/2, ELF, ...) - zawiera w sobie gcj

Oracle JDeveloper (wymagana maszyna wirtualna Javy)

NetBeans IDE (Windows, Linux, Mac OS X, Solaris)

Eclipse (wymagana maszyna wirtualna Javy)

 

 

Metodologie

 

Najpopularniejsze: obiektowa, zdarzeniowa; od wersji 5: deklaratywna, generyczna

Niedostępne: liniowa, logiczna

 

 

Wsparcie programowania multimediów

 

Grafika 2D:

wbudowane w środowisko

AWT

JFC/Swing

Java2D

liczne biblioteki dodatkowe

Grafika 3D:

wbudowane w środowisko

Java3D

Java OpenGL

Xith3D

liczne biblioteki dodatkowe

Dźwięk:

wbudowane w środowisko

Java Media Framework

liczne biblioteki dodatkowe

Filmy:

Java Media Framework

Kontrolery gier:

JInput

liczne biblioteki dodatkowe

 

 

Programowanie systemów operacyjnych i urządzeń peryferyjnych

 

Tworzenie systemów operacyjnych jest możliwe, ale część kodu musi być w innym języku, np. JNode

Bardzo popularne programowanie urządzeń mobilnych (w tym telefonów komórkowych)

Popularne programowanie urządzeń o ograniczonych zasobach, w tym sterowników np. AGD

 

 

Wsparcie dla aplikacji sieciowych

 

Specyfikacja EE (Enterprise Edition) przeznaczona do tworzenia aplikacji sieciowych

Dużo dobrych i rozbudowanych frameworków sieciowych; najpopularniejsze:

Apache Struts

Spring Framework

 

 

Komentarze

 

Często nauczany

Bardzo popularny

Aplikacje, dedykowane pod maszynę wirtualną, bez ponownej kompilacji uruchamiają się na każdym systemie z zainstalowaną maszyną wirtualną Javy

Programy w trybie maszyny wirtualnej uruchamiają się wolniej niż programy kompilowane pod specyficzny system

Od wersji 6 posiada wsparcie dla języków skryptowych (Ruby, Java Script, Perl itp.)

Maszyna wirtualna Javy zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, pozwala dokładnie określić przywileje aplikacji

W niektórych wersjach obsługuje platformę .NET

 

 

więcej tu: http://4programmers.net/Z_pogranicza/FAQ/J...%C4%87#id-C/C++

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to biorę się za C++. Jeżeli jeszcze ktoś był łaskawy to dajcie mi linki do tutoriali przez które się uczyliście C++. Chciałbym mieć już coś sprawdzonego, a nie jakiś bezwartościowy poradnik :jezor: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...