R.o.b Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Witam! Od pewnego czasu uczę się C++, lecz dzisiaj pojawiła mi się pewna wątpliwość. Dokładnia czytałem artykuł o "Oknie programu" w C++ i stwierdziłem, że to co zajmuje mi w C++ 7 linijek to w javie zaledwie jedną. Sądząc, że na tym forum jest pare osób doświadczonych w tych językach prosiłbym o wypisanie "za" i "przeciw" pod danymi językami. Oto trochę moich: -do Javy potrzebne jest zainstalowanie "pakietu", a C++ może być w rozszeżeniu *.exe. -W C++ jest dość dużo pisania z tymi okienkami (lecz w gdy używamy konsoli programowanie jest banalne, lecz niezbyt ładne i użytkowe) Przepraszam, jeżeli umiesciłem ten temat w złej kategorii, lecz w "językach" Java i C++ jsą odzielnie, więc w razie złego umieszczenia proszę administracje o przeniesienie. kraznal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nickolas Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 http://www.youtube.com/watch?v=X3YBLBvxEr8...player_embedded Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 http://www.youtube.com/watch?v=X3YBLBvxEr8...player_embedded Nie chodzi mi o jakiś filmik, tylko o trafne stwierdzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nickolas Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 -do Javy potrzebne jest zainstalowanie "pakietu". no, a co to za problem ściągnąć? -W C++ jest dość dużo pisania z tymi okienkami (lecz w gdy używamy konsoli programowanie jest banalne, lecz niezbyt ładne i użytkowe) visual c++, tworzy 'okienko' za jednym kliknięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 no, a co to za problem ściągnąć? visual c++, tworzy 'okienko' za jednym kliknięciem. Dobrze wiedzieć, Dzieki. Ale co jest lepsze JAva czy C++ i wg. was dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 pisanie okienek po kilku programach staje staje banalniejsze niż konsola. W c++ też okienko się wywołuje jedną komendą: CreateWindow() reszta to parametry i pętla komunikatów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nickolas Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 hmm, ja wybrałem c++ bo jest w nim opengl i direct java nie jest zła, ale nie podobają mi się te 'okna' - ale to gust ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 a wypowie się ktoś co do Javy? E: @up mnie uprzedził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 jeżeli chcesz pisać programy na PC-ty to c++ jest lepszym wyborem. Poza tym z jego znajomością łatwiej znaleźć dobrą pracę E: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Java_and_C%2B%2B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nickolas Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 C/C++ Kompilatory i środowiska Microsoft Visual C++ Toolkit (Windows), Microsoft Visual C++ (Windows) (również jako składnik Visual Studio 2008, darmowe w wersji Express Edition) GNU Compiler Collection [gcc] (Windows, DOS, Unix, Linux, FreeBSD, OS/2, ELF, ...) - zawiera w sobie g++ [borland] C++ Builder (Windows), Borland BuilderX (Windows, Linux, Solaris) Bloodshed Dev C++ - oparty na gcc Intel C++ Compiler (Windows, Linux, embedded) Macintosh Programmer's Workshop (MacOS) LCC (Windows) Metodologie - najpopularniejsze: programowanie proceduralne, programowanie obiektowe, programowanie zdarzeniowe, programowanie generyczne (poprzez wzorce) - dostępna z wykorzystaniem zewnętrznych bibliotek: programowanie aspektowe, programowanie agentowe - niedostępne: programowanie deklaratywne, programowanie logiczne Zastosowania - programowanie gui [borland] VCL - programowanie aplikacji sieciowych - programowanie gier [Microsoft] DirectX - analiza gramatyczna (parsing) - obliczenia naukowe, numeryczne, symulacje - programowania multimediów: grafiki 2D [DJGPP]Allegro [Microsoft] DirectDraw grafiki 3D [Microsoft] Direct3D [sGI] OpenGL GLUT muzyki i dźwięku [Microsoft] DirectSound, DirectMusic OpenAL ALUT [Creative] EAX ALSA - programowanie systemów operacyjnych i urządzeń peryferyjnych Możliwe Wygodne Zalecane Popularne i szeroko propagowane (często we współpracy z assemblerem) Popularne programowanie sterowników sprzętowych i mikrokomputerów Komentarze W niektórych wersjach obsługuje platformę .NET Wiele nagłówków bibliotek jest początkowo pisanych dla C/C++, przez co są bardzo szybko dostępne. W dużej mierze programowanie systemów Linux/Unix opiera się na języku C, podobnie jak WinAPI (które można oczywiście wykorzystać w wielu językach, na przykład w Delphi) Bardzo często nauczany Łatwy do nauki podstaw Łatwy w użyciu W większości środowiska są narzędziami RAD Popularny Java Kompilatory i środowiska Sun Java 2 Platform (Windows, Linux, Solaris) GNU Compiler Collection [gcc] (Windows, DOS, Unix, Linux, FreeBSD, OS/2, ELF, ...) - zawiera w sobie gcj Oracle JDeveloper (wymagana maszyna wirtualna Javy) NetBeans IDE (Windows, Linux, Mac OS X, Solaris) Eclipse (wymagana maszyna wirtualna Javy) Metodologie Najpopularniejsze: obiektowa, zdarzeniowa; od wersji 5: deklaratywna, generyczna Niedostępne: liniowa, logiczna Wsparcie programowania multimediów Grafika 2D: wbudowane w środowisko AWT JFC/Swing Java2D liczne biblioteki dodatkowe Grafika 3D: wbudowane w środowisko Java3D Java OpenGL Xith3D liczne biblioteki dodatkowe Dźwięk: wbudowane w środowisko Java Media Framework liczne biblioteki dodatkowe Filmy: Java Media Framework Kontrolery gier: JInput liczne biblioteki dodatkowe Programowanie systemów operacyjnych i urządzeń peryferyjnych Tworzenie systemów operacyjnych jest możliwe, ale część kodu musi być w innym języku, np. JNode Bardzo popularne programowanie urządzeń mobilnych (w tym telefonów komórkowych) Popularne programowanie urządzeń o ograniczonych zasobach, w tym sterowników np. AGD Wsparcie dla aplikacji sieciowych Specyfikacja EE (Enterprise Edition) przeznaczona do tworzenia aplikacji sieciowych Dużo dobrych i rozbudowanych frameworków sieciowych; najpopularniejsze: Apache Struts Spring Framework Komentarze Często nauczany Bardzo popularny Aplikacje, dedykowane pod maszynę wirtualną, bez ponownej kompilacji uruchamiają się na każdym systemie z zainstalowaną maszyną wirtualną Javy Programy w trybie maszyny wirtualnej uruchamiają się wolniej niż programy kompilowane pod specyficzny system Od wersji 6 posiada wsparcie dla języków skryptowych (Ruby, Java Script, Perl itp.) Maszyna wirtualna Javy zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, pozwala dokładnie określić przywileje aplikacji W niektórych wersjach obsługuje platformę .NET więcej tu: http://4programmers.net/Z_pogranicza/FAQ/J...%C4%87#id-C/C++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Dobra to biorę się za C++. Jeżeli jeszcze ktoś był łaskawy to dajcie mi linki do tutoriali przez które się uczyliście C++. Chciałbym mieć już coś sprawdzonego, a nie jakiś bezwartościowy poradnik :jezor: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nickolas Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 ja z tego: http://helion.pl/ksiazki/jezyk_c_szkola_pr...rata,cpprim.htm na allegro taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 ja uczyłem się: C++ : "Od zera do gier kodera" WinApi: Dark Cult of C++ OpenGL: nehe i Książka http://www.aragon.pl/316457-opengl-i-wprowadzenie-do Direct3D: DirectX SDK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Co polecalibyście po przeczytaniu "C++ Ćwiczenia praktyczne", by się szybko nie sparzyć (stwierdzić, że za trudne). E zapodaje link: http://helion.pl/ksiazki/c_cwiczenia_prakt...ewicz,cwcpp.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nickolas Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Najtańsza książka .... zainwestuj w: http://helion.pl/ksiazki/jezyk_c_szkola_pr...rata,cpprim.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R.o.b Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Chyba tak zrobię. Dziękuje za podpowiedzi, temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi