Skocz do zawartości

Profesjonaliści


rytry

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

No i mają też swoje specjalne devkity i często kupują licencję na silniki 3D, fizyczne itd. za grube pieniądze od "przodowników" lub specjalistycznych firm zajmujących się tylko określoną dziedziną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ) ask google

b ) najczęściej pod własnym engine'm, napisanym uprzednio w jakiś pro środowiskach, e.g. Visual Studio 2k5 (yep, jestem lucky ownerem of this product ;p)

c ) takich informacji właściwie się nie ujawnia

d ) ostatnio gry coraz częściej robi się w c# =D

 

zmieniasz tylko kod rozgrywki na swoje potrzeby, mapy robisz w VHE a wszelkie potrzebne moduly typu Multiplayer masz gotowe i tylko je dodajesz.

 

Dużo jest dobrych silników. Zassaj Ogre3D i pokaż jak łatwo robić gry pod gotowym engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Little Fish zbdury gadasz, wlasnie w tej chwili wchodzi moda na robienie gier opartych na javie, czemu? bo chociaz, ze jest wolniejsza od c++ to jest duzo bardziej funkcjonalniejsza i wygodniejsza, a jako, ze komputery ciagle sie rozwijaja i procesory sa coraz szybsze to pisanie w jezyku wolniejszym nie bedzie robilo roznicy.

Dużo jest dobrych silników. Zassaj Ogre3D i pokaż jak łatwo robić gry pod gotowym engine.

wiesz co to jest proownanie? sprobuj zrobic gre od podstaw a gre na gotowym silniku. Zreszta zrobienie gry/moda na silniku Half Life 1 trudne nie jest, oczywiscie zalezy to od tego jaka chcesz gre zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

O kłótnia! :D

 

Littlefish:

B) Nie... :) Więcej czasu się siedzi na specjalnych devkitach i edytorach jeżeli np. firma zakupiła silnik od ID Software (bo większość siedzi jednak na cudzych ale modyfikowalnych silnikach 3D, tak mi się zdaje, jeśli mówimy o grach 3D typu FPS). Mało tego, gry najczęściej są oskryptowane językiem wysokiego poziomu. To nie te czasy kiedy wszystko się stukało w językach niskiego poziomu.

d) Potwierdzam słowa Quetzacotla, bzdury gadasz. Ostatnio java roxuje i tyle, za długo by tłumaczyć. Też kiedyś napaliłem się na C# ale w porę przejrzałem na oczy ;P. Co prawda nie tylko tworzenie gier, ale: http://wlodarek.com/komercha/ranking/

 

No i co do Ogre3D, to nie jest gotowy engine gry (i widzisz, kogoś styrałeś o DOS i konsolę, teraz ja mógłbym pojechać teraz po tobie ;P). Żadnych kolizji, fizyki, IO, dźwięku. Lipnie trochę, bo trzeba łączyć zewnętrzne liby w jedną całość.

Ale tak czy siak nie wziąłbym silnika Source czy tworzył gry na podstawie gotowca innej gry z prostej przyczyny: licencjonowania i warunków rozpowszechniania. Zresztą dużo jest gotowych frameworków do wykorzystania. Od prostych oferujących pełną gamę funkcjonalności 2D jak Allegro, SDL, Clanlib, Gamex, HGE po 3D jak Nebula2 itd.

 

Zresztą co ja będę pisał: http://www.devmaster.net/engines/ Tutaj macie pokaźną listę silników 3D i silników gier 3D, od darmówek po kosztujące ciężki szmal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...