rytry Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Ciekawi mnie w czym programiści tworzą swoje gry: F.E.A.R lub GTA SA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Raczej nie robią tgo w programach tylko progamują w c++. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 No i mają też swoje specjalne devkity i często kupują licencję na silniki 3D, fizyczne itd. za grube pieniądze od "przodowników" lub specjalistycznych firm zajmujących się tylko określoną dziedziną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Jak juz jest gotowy silnik typu np Source to nie jest problemem zrobic gre. Bo praktycznie caly fundament masz gotowy, zmieniasz tylko kod rozgrywki na swoje potrzeby, mapy robisz w VHE a wszelkie potrzebne moduly typu Multiplayer masz gotowe i tylko je dodajesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 a ) ask google b ) najczęściej pod własnym engine'm, napisanym uprzednio w jakiś pro środowiskach, e.g. Visual Studio 2k5 (yep, jestem lucky ownerem of this product ;p) c ) takich informacji właściwie się nie ujawnia d ) ostatnio gry coraz częściej robi się w c# =D zmieniasz tylko kod rozgrywki na swoje potrzeby, mapy robisz w VHE a wszelkie potrzebne moduly typu Multiplayer masz gotowe i tylko je dodajesz. Dużo jest dobrych silników. Zassaj Ogre3D i pokaż jak łatwo robić gry pod gotowym engine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Littlefish: daj mi przykład profesjonalnej gry zrobionej na C#, bo ja jakoś nie widziałem jeszcze gier opierających się na frameworkach ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Little Fish zbdury gadasz, wlasnie w tej chwili wchodzi moda na robienie gier opartych na javie, czemu? bo chociaz, ze jest wolniejsza od c++ to jest duzo bardziej funkcjonalniejsza i wygodniejsza, a jako, ze komputery ciagle sie rozwijaja i procesory sa coraz szybsze to pisanie w jezyku wolniejszym nie bedzie robilo roznicy. Dużo jest dobrych silników. Zassaj Ogre3D i pokaż jak łatwo robić gry pod gotowym engine. wiesz co to jest proownanie? sprobuj zrobic gre od podstaw a gre na gotowym silniku. Zreszta zrobienie gry/moda na silniku Half Life 1 trudne nie jest, oczywiscie zalezy to od tego jaka chcesz gre zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 4 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 Przerabianie Half-Life SDK znowu nie jest takie trudne. Wystarczy pewna znajomość języka i ze strzelaniny można zrobić wyścigi samochodowe (patrz Half-Life Rally) czy piłkę nożną (patrz International Online Soccer). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 4 Czerwca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2006 O kłótnia! :D Littlefish: B) Nie... :) Więcej czasu się siedzi na specjalnych devkitach i edytorach jeżeli np. firma zakupiła silnik od ID Software (bo większość siedzi jednak na cudzych ale modyfikowalnych silnikach 3D, tak mi się zdaje, jeśli mówimy o grach 3D typu FPS). Mało tego, gry najczęściej są oskryptowane językiem wysokiego poziomu. To nie te czasy kiedy wszystko się stukało w językach niskiego poziomu. d) Potwierdzam słowa Quetzacotla, bzdury gadasz. Ostatnio java roxuje i tyle, za długo by tłumaczyć. Też kiedyś napaliłem się na C# ale w porę przejrzałem na oczy ;P. Co prawda nie tylko tworzenie gier, ale: http://wlodarek.com/komercha/ranking/ No i co do Ogre3D, to nie jest gotowy engine gry (i widzisz, kogoś styrałeś o DOS i konsolę, teraz ja mógłbym pojechać teraz po tobie ;P). Żadnych kolizji, fizyki, IO, dźwięku. Lipnie trochę, bo trzeba łączyć zewnętrzne liby w jedną całość. Ale tak czy siak nie wziąłbym silnika Source czy tworzył gry na podstawie gotowca innej gry z prostej przyczyny: licencjonowania i warunków rozpowszechniania. Zresztą dużo jest gotowych frameworków do wykorzystania. Od prostych oferujących pełną gamę funkcjonalności 2D jak Allegro, SDL, Clanlib, Gamex, HGE po 3D jak Nebula2 itd. Zresztą co ja będę pisał: http://www.devmaster.net/engines/ Tutaj macie pokaźną listę silników 3D i silników gier 3D, od darmówek po kosztujące ciężki szmal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się