Skocz do zawartości

Kilku przeciwników


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak zrobić aby:

Był 1 obiekt, ten obiekt miałby w sobie takie dane jak : ID,x,y,dir,speed . I gdybym tworzył nowy obiekt dodawał by się on w roomie wraz z nowym ID itp. i aby dla każdego z tych obiektów można było wykonywać inne akcje np. kolizje itp. Da się tak zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ID przechowuje jakąś zadaną przez Ciebie wartość, wystarczy napisać proste sprawdzanie:

GML
if(ID==1)

{

//cos tam 1

}

else if(ID==2)

{

//cos tam 2

}

//itd.</span>

A jeżeli ID przechowuje id obiektu, to stwórz nową zmienną (np rodzaj) i jej zmieniaj wartości. W kodzie powyżej zmień ID na rodzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był 1 obiekt, ten obiekt miałby w sobie takie dane jak : ID,x,y,dir,speed .

te dane są zdefiniowane zawsze i w każdym obiekcie

I gdybym tworzył nowy obiekt dodawał by się on w roomie wraz z nowym ID itp.

kolejny obiekt tworzony w roomie ma id poprzednika+1

i aby dla każdego z tych obiektów można było wykonywać inne akcje np. kolizje itp. Da się tak zrobić?

@up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...