ZyperPL Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Mniejsze? Większe? Idzie edytować jakoś efekty w GMie? Bo mam effect "ef_ring" i nie mogę bo bardziej niż 1 pomniejszyć, a jest za duży :/ Jak to zrobić? Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=290449 Robisz, export -> clipboard I wklejasz sobie w gma, uzupelniasz nazwy particle i systemy i masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Jooooooo Particle jest zbyt skomplikowane :/ Wolałbym jakieś dodatki do GMa z effectami, o ile takie są :S Proszę, jakoś mi pomoc. Bo gra z takim dużym effectem wygląda bardzo źle :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 To nie jest aż tak skomplikowane jak sie wydaje, a daje dużo więcej kontroli niż effecty, które notabene są na tym samym zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Wlasnie dlatego ze jest skomplikowane dalem ci ten designer, tam wszystko mozesz sobie wizualnie ustawic :) Potem dostajesz gotowy kod do wklejenia w GM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 GML particle1 = part_type_create(); part_type_shape(particle1,pt_shape_ring); part_type_size(particle1,0.10,0.10,0,0); part_type_scale(particle1,1,1); part_type_color1(particle1,16762566); part_type_alpha1(particle1,1); part_type_speed(particle1,1,1,0,0); part_type_direction(particle1,0,359,0,0); part_type_orientation(particle1,0,0,0,0,1); part_type_blend(particle1,1); part_type_life(particle1,1,60); emitter1 = part_emitter_create(Sname); part_emitter_region(Sname,emitter1,x,x,y,y,ps_shape_ellipse,1); part_emitter_stream(Sname,emitter1,particle1,5); Dostałem takie coś, zrobiłem w stepie objectu żeby się z tym skrypt wywoływał, ale nie pomaga, bo wyskakuje błąd, że nie ma takiego czegoś jak Sname, pozatym ja chciałem, aby effect miał x i y objectu, który go stworzył :/ A to pewnie z tym kodem nie zadziała :( Help :< A opisze mi ktoś w kilku zdaniach jak tego programu używać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Ok to tak, zamiast particle1 wstawiasz sobie nazwe tego efektu, powinna byc unikalna. Za sname nazwe systemu do tego efektu, przed linijka GML emitter1... wstaw linijke GML nazwasystemu = particle_system_create(); W miejsce emitter1 wstawiasz nazwe emittera dla tej particli. I na koncu, jesli chcesz to w stepie w ost. linijce GML part_emitter_stream zamieniasz na GML part_emitter_burst Uff... Ostatecznie powinno to wygladac mniej wiecej tak: GML efekt1p = part_type_create(); part_type_shape(efekt1p,pt_shape_ring); part_type_size(efekt1p,0.10,0.10,0,0); part_type_scale(efekt1p,1,1); part_type_color1(efekt1p,16762566); part_type_alpha1(efekt1p,1); part_type_speed(efekt1p,1,1,0,0); part_type_direction(efekt1p,0,359,0,0); part_type_orientation(efekt1p,0,0,0,0,1); part_type_blend(efekt1p,1); part_type_life(efekt1p,1,60); efekt1ps = part_system_create(); efekt1pe = part_emitter_create(efekt1ps); part_emitter_region(efekt1ps,efekt1pe,x,x,y,y,ps_shape_ellipse,1); part_emitter_burst(efekt1ps,efekt1ps,efekt1p,5); Zawsze nazywam particle jako nazwa z 'p' na koncu, do systemow dopisuje 's' a do emitterow 'e'. Oczywiscie to tylko moje wymysly, dlatego opisalem ci dokladnie wyzej co sie stalo :P PS. Co do x,y gdzie ma byc to odtwarzane GML part_emitter_region(efekt1ps,efekt1pe,x,x,y,y,ps_shape_ellipse,1); W tej linijce x,x,y,y to xmin xmax ymin ymax, dlatego ze tutaj zaznaczasz caly region z ktorego maja sie 'wydobywac' te particle. Jesli chcesz zeby bylo z 1 punktu to robisz to normalnie: Jesli skrypt wykonujesz w obiekcie na ktorym to ma byc - zostawiasz jak jest. Jesli chcesz na innym wpisujesz obiekt.x,obiekt.x,obiekt.y,obiekt.y itp itd.. I jeszcze jeden PS. Dlaczego zamieniamy stream na burst w ost. linijce. Wystarczy nawet popatrzec jak roznia sie przyciski 'stream' i 'burst' w designerze. Burst wywala te particle tylko raz, dlatego mozesz to dac w stepie, przy uderzeniu czy czyms - po prostu buchniecie particlem. Stream od razu robi nam cala wiazanke (tak jakby "wlacza" odtwarzanie tego particla) wiec danie tego w stepie zmuli gre na maxa po paru sekundach. Jesli juz upierasz sie na stream dajesz go w create, jednak musisz pamietac zeby potem efekt usunac bo bedzie przenosil sie nawet pomiedzy roomami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Działa! Trochę trudno było mi Cię zrozumieć, ale zrobiłem jako tako i działa :) A jak kasować cały system i wszystkie te cząsteczki jak są one poza roomem? I jaki to kolor ciemny niebieski? Bo ten program ustawił automatycznie biały :/ A miał być ciemny niebieski (nie c_blue) bo jest za jasny :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 O tutaj. (wybierasz ile kolorow i ustawiasz) Co do usuwania masz funckje typu: GML part_system_destroy(~ part_emitter_destroy(~ -> help GMa -> "part_" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się