Skocz do zawartości

Effecty


ZyperPL

Rekomendowane odpowiedzi

GML
particle1 = part_type_create();

part_type_shape(particle1,pt_shape_ring);

part_type_size(particle1,0.10,0.10,0,0);

part_type_scale(particle1,1,1);

part_type_color1(particle1,16762566);

part_type_alpha1(particle1,1);

part_type_speed(particle1,1,1,0,0);

part_type_direction(particle1,0,359,0,0);

part_type_orientation(particle1,0,0,0,0,1);

part_type_blend(particle1,1);

part_type_life(particle1,1,60);

emitter1 = part_emitter_create(Sname);

part_emitter_region(Sname,emitter1,x,x,y,y,ps_shape_ellipse,1);

part_emitter_stream(Sname,emitter1,particle1,5);

 

Dostałem takie coś, zrobiłem w stepie objectu żeby się z tym skrypt wywoływał, ale nie pomaga, bo wyskakuje błąd, że nie ma takiego czegoś jak Sname, pozatym ja chciałem, aby effect miał x i y objectu, który go stworzył :/ A to pewnie z tym kodem nie zadziała :(

 

Help :<

A opisze mi ktoś w kilku zdaniach jak tego programu używać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to tak, zamiast particle1 wstawiasz sobie nazwe tego efektu, powinna byc unikalna.

Za sname nazwe systemu do tego efektu, przed linijka

GML
emitter1...
wstaw linijke
GML
nazwasystemu = particle_system_create();

W miejsce emitter1 wstawiasz nazwe emittera dla tej particli.

I na koncu, jesli chcesz to w stepie w ost. linijce

GML
part_emitter_stream
zamieniasz na
GML
part_emitter_burst

 

Uff...

Ostatecznie powinno to wygladac mniej wiecej tak:

GML
efekt1p = part_type_create();

part_type_shape(efekt1p,pt_shape_ring);

part_type_size(efekt1p,0.10,0.10,0,0);

part_type_scale(efekt1p,1,1);

part_type_color1(efekt1p,16762566);

part_type_alpha1(efekt1p,1);

part_type_speed(efekt1p,1,1,0,0);

part_type_direction(efekt1p,0,359,0,0);

part_type_orientation(efekt1p,0,0,0,0,1);

part_type_blend(efekt1p,1);

part_type_life(efekt1p,1,60);

efekt1ps = part_system_create();

efekt1pe = part_emitter_create(efekt1ps);

part_emitter_region(efekt1ps,efekt1pe,x,x,y,y,ps_shape_ellipse,1);

part_emitter_burst(efekt1ps,efekt1ps,efekt1p,5);

Zawsze nazywam particle jako nazwa z 'p' na koncu, do systemow dopisuje 's' a do emitterow 'e'. Oczywiscie to tylko moje wymysly, dlatego opisalem ci dokladnie wyzej co sie stalo :P

 

PS.

Co do x,y gdzie ma byc to odtwarzane

GML
part_emitter_region(efekt1ps,efekt1pe,x,x,y,y,ps_shape_ellipse,1);

W tej linijce x,x,y,y to xmin xmax ymin ymax, dlatego ze tutaj zaznaczasz caly region z ktorego maja sie 'wydobywac' te particle. Jesli chcesz zeby bylo z 1 punktu to robisz to normalnie:

Jesli skrypt wykonujesz w obiekcie na ktorym to ma byc - zostawiasz jak jest.

Jesli chcesz na innym wpisujesz obiekt.x,obiekt.x,obiekt.y,obiekt.y itp itd..

 

I jeszcze jeden PS.

Dlaczego zamieniamy stream na burst w ost. linijce.

Wystarczy nawet popatrzec jak roznia sie przyciski 'stream' i 'burst' w designerze.

Burst wywala te particle tylko raz, dlatego mozesz to dac w stepie, przy uderzeniu czy czyms - po prostu buchniecie particlem.

Stream od razu robi nam cala wiazanke (tak jakby "wlacza" odtwarzanie tego particla) wiec danie tego w stepie zmuli gre na maxa po paru sekundach. Jesli juz upierasz sie na stream dajesz go w create, jednak musisz pamietac zeby potem efekt usunac bo bedzie przenosil sie nawet pomiedzy roomami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa!

Trochę trudno było mi Cię zrozumieć, ale zrobiłem jako tako i działa :)

 

A jak kasować cały system i wszystkie te cząsteczki jak są one poza roomem?

I jaki to kolor ciemny niebieski?

Bo ten program ustawił automatycznie biały :/

A miał być ciemny niebieski (nie c_blue) bo jest za jasny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...