pamparampa Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Witajcie. Chcę zrobić nietypowe zaokrąglanie direction (wiadomo od 0 do 360), które sprowadza je do najblizszej z liczb0, 67, 112, 180, 202, albo 338. Czy da się to zrobić w prostszy sposób niż sprawdzanie różnicy miedzy direction a każdą z tych liczb a potem wybraniem tej z najmniejszą różnicą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 GML var d; d = direction if(d < mean(0,67)) direction = 0 else if(d < mean(67,112)) direction = 67 else if(d < mean(112,180)) direction = 112 else if(d < mean(180,202)) direction = 180 else if(d < mean(202,338)) direction = 202 else if(d < mean(338,360)) direction = 338 else direction = 0 Chyba prostszego sposobu nie ma (chyba ze tablice, ale kod bylby dluzszy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Raczej nie da się tego w żaden matematyczny sposób uprościć, dlatego, że te liczby to jakieś twoje widzimisię, nie są żadną wielokrotnością ani nic... Może napisz nam jaki chcesz efekt w grze osiągnąć, a my znajdziemy prostszy sposób niż zaokrąglanie direction ;>? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pamparampa Opublikowano 24 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Chodzi o to, żeby postać przemieściła się do pewnego miejsca poruszając się tylko w boki i w pozostałe kierunki które wymieniłem i nie jest to tak zupełnie widzimisię bo są to podstawowe kierunki w rzucie izometrycznym (jeśli dobrze obliczyłem :D ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Rzut izometryczny nie zawsze musi być taki sam :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 x+4 y+2. proste? to jest w prawo jak chcesz dira: point_direction(x,y,x+4,y+2). chyba 22,5 będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Zanim coś powiesz, to pomyśl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się