123el Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 To tak... Najpierw mały wstęp... Nie było mnie na tym forum od około 3 lat, prawie nic już nie pamiętam, a w mojej głowie zrodził się pomysł zrobienia gry przygodowej. Będzie się chodziło postacią za pomocą klawiatury, w rzucie izometrycznym (albo czymś w tym rodzaju). Problem: Polega na tym, że im bliżej ekranu będzie postać, tym ma być ona większa, ale dość oczywiste... GML image_xscale+=0.2 image_yscale+=0.2 ...trochę mi nie działa, gdyż powiększa tylko pierwszy obrazek animacji ruchu. Pytanie: Czy jest funkcja, która powiększa, a raczej skaluje całego sprite'a? Ew. jakiś zupełnie inny sposób? PS: Sporo się tu zmieniło... ^_^ W każdym razie, dzięki za wszelką pomoc... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Czy jest funkcja, która powiększa, a raczej skaluje całego sprite'a? Ew. jakiś zupełnie inny sposób? image_xscale image_yscale ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
copoconaco Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 poprostu przechowuj image_xscale/image_yscale w innych zmiennych np: sc_x i sc_y wtedy: image_xscale=sc_x image_yscale=sc_y sc_x i y mogly by byc zmiennymi globalnymi, tak nawet bedzie chyba lepiej a tak swoja droga masz w ciekawy sposob blednie obmyslony sposob wyswietlania skoro tylko je borazek ci skaluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Ok, teraz już działa, ale nadal nie wiem jednego... Co zrobić a by sprite płynnie się powiększał zbliżając do powiedzmy punktu, a nie przeskakiwał... :/ Hmmm... Można było by zrobić, na zasadzie strzałka w dół image_xscale+=ileś... image_xscale=image_yscale... Ale nie jest to uniwersalne, bo na przykład przy używaniu myszki by nie działało... Jednak jak na moje wymagania chyba wystarczy... :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Ustal sobie zmienną max_image_scale GML if (sc_x < max_sc_x && sc_x > min_sc_x) { sc_x += 0.1 }else sc_x -= 0.1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 O, dzięki! ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się