gothicner Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam! w evencie "relase space" mam kolejno if global.combo = 0 { global.combo = 1 } ______________________ if global.combo = 1 { global.combo = 2 } _________________________ if global.combo = 2 { global.combo = 3} ________________________ if global.combo = 1{ sprite_index=KratosCombo } ________________________ if global.combo = 2{ sprite_index=KratosCombo2 } ________________________ if global.combo = 3{ sprite_index=KratosCombo3 } (każdy w osobnym skrypcie oczywiście) I mam taki problem: Sprite odrazu zmienia się w KratosCombo3 a w iine nie. I system combosów nie działa. Jak to zmienić? (Proprosiłbym przykład, ale sam kod tez może być). Za pomoc z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Bo najpierw obliczasz globalne i automatycznie wynik jest global.combo=3 na twoim miejscu zrobił bym ok 2 sekundowego opóźnienia np. alarmem, i sprawdzaniem czy poprawnie kombo zostało wciśnięte, jak nie to coommmbo braker :P np. to mogło by wyglądać tak: GML (step) //a key\\ if keyboard_check_pressed(ord('A')) { pom+=1 switch (pom) { case 1: global.combo=1 sprite_index=spr_lfist alarm[0]=60 break; case 2: if global.combo=2 { sprite_index=spr_rfist alarm[0]=60 } else pom=0 break; case 3: global.combo=1 sprite_index=spr_speenkick alarm[0]=60 break; default: pom=0 break; } } //b key\\ if keyboard_check_pressed(ord('B')) { pom+=1 switch (pom) { case 1: global.combo=2 sprite_index=spr_lfist alarm[0]=60 break; case 2: if global.combo=1 { sprite_index=spr_rkick alarm[0]=60 } else pom=0 break; case 3: global.combo=2 sprite_index=spr_headattak alarm[0]=60 break; default: pom=0 break; } } GML (alarm 0) if pom!=0 { pom=0 global.combo=0 } GML (create) pom=0 global.combo=0 Nie gwarantuje że kod będzie działać wymyśliłem go w biegu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gothicner Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 A mógłbym poprosić przykład? Bo jak to robie to nic się nie dzieje. Error tez nie wyskauje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Ja bym po prostu dał coś takiego. GML if global.combo = 0 { global.combo = 1; sprite_index=KratosCombo; //reszta akcji } else if global.combo = 1 { global.combo = 2; sprite_index=KratosCombo2; //reszta akcji } else if global.combo = 2 { global.combo = 3; sprite_index=KratosCombo3; //reszta akcji } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Ja bym po prostu dał coś takiego. Fakt faktem zależy o jakie mu combo chodzi, ja bardziej napisałem kod na sekwencje wciśniętych przycisków tworzących kombo A mógłbym poprosić przykład? Bo jak to robie to nic się nie dzieje. Error tez nie wyskauje mi o dziwo ten kod działa (zrobiłem małe modyfikacji jak zmienna time, 2 sekundy było za dużo na reakcje gracza :P, i animacje na image single a nie osobnych spritach ale i tak powinno działać) https://gmclan.org/uploader/634/tet.gm6 xzx - combo head attak zxz - combo spinn kick :P (Oczywiście to tylko przykład w ten sposób można znacznie bardziej rozbudować system kombosów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 10 Czerwca 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 https://gmclan.org/index.php?plik=77 Mój przykład zrobiony 4 lata temu, ale do starej wersji gma, więc musisz się w takową zaopatrzyć, albo jakimiś konwerterami to przerobić. update: działa pod gm7 (trzeba wybrac filtr przy otwarciu: old game maker files). Pod gm8 nie sprawdzalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się