Skocz do zawartości

Przeciwnik, napis i odnosnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem w czasie dwóch dni uczenia się GML'a i juz nauczyłem się co zrobić aby gostek skakał i poruszał się, aby był dzwięk jak coś zrobi, i aby chodził po platformach, jestm z siebie zadowolony ale chcem się nauczyć więcej.

 

Mam pytania.

 

Co zrobić aby przeciwnik sam chodził sobie po planszy.

 

Co zrobić aby na ekranie pojawiał się napis gdy np. postać jest pare pixeli od obiktu i gdy przekroczy np. 6 pixeli pojawia sie napis ale mozna nadal grać.

 

Co zrobić aby po zamknięciu gry otwierała sie dana strona www.

 

Co zrobić aby mapa był owiele dłuższa bo mam tylko na całym ekranie a dalej nic nie mam i chciałbym tak jak w np: Kapitan Pazur mapy były dłuzsze i kamera przemieszczała sie za bohaterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o platformówke to moim zdanie może być coś takiego:

 

Robisz obiekt (np. jakiś bloczek) będzie on służył do tego by przeciwnik w momencie kolizji z nim zawrócił. W tym bloczku nic nie musi być.

 

Natomiast w przeciwniku:

 

Create

hspeed=5; // Prędkość

 

Kolizja z Bloczkiem

hspeed*=-1; // Zawracanie

 

Powinno wystarczyć do prostej platformówki.

 

EDIT: Przykład - TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...