Lunatyk Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak działają funkcje GML file_bin_write_byte oraz GML file_bin_read_byterazem z jakimś prostym przykładem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Zapis po bicie, to tak jakbyś zapisywał/odczytywał po jednym znaku do/z pliku. GML handle = file_bin_open( 'plik.txt', 1 ); // 0 = odczyt, 1 = zapis, 2 = oba file_bin_write_byte( handle, 69 ); file_bin_close( handle ); handle = file_bin_open( 'plik.txt', 0 ); show_message( string( file_bin_read_byte( handle ) ) ); file_bin_close( handle ); Tylko utwórz plik o nazwie "plik.txt". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 To akurat wiem, jak się zapisuje, ale nadal niezbyt kapuję o co be. @edit Dzięki. Chyba już rozumiem... @edit2: Czyli to działa jak plik tekstowy? Zapisuję znak po znaku, tylko tak jak jest w pamięci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Jesli sie nie myle, to zapisuje sie po jednym znaku reprezentowanym przez odpowiedni kod ASCII. Jesli chcesz znac wartosc tych znakow, to pobaw sie w GM funkcjami chr(val) i ord(char). Nigdy nie uzywalem tych funkcji, wiec mnie poprawcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Czyli to działa jak plik tekstowy? Zapisuję znak po znaku, tylko tak jak jest w pamięci?To działa jak plik, ogólnie, nie jakiś konkretny. Dzięki tym funkcjom możesz bezpośrednio manipulować dowolnym typem pliku, kwestia tylko czy znasz jego budowę. Nie operujesz na znakach tylko na bajtach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Taa... Chr zamienia liczbę na znak, a ord odwrotnie... To akurat wiem. Tylko niezbyt rozumiałem jak przebiega zapis i odczyt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Po jednym bajcie. Jeśli będziesz chciał odczytać/zapisać plik txt to będzie po jednym znaku, ale zapisane jako bajty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 6 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Dzięki za wszystko teraz bardziej to kminie. Dokładnej budowy pliku nie kojarzę, ale z tego co pamiętam to najpierw nagłówek, potem informacja jak będę zapisywał plik... Chyba, że coś mieszam... Dawno to było jak czytałem coś na temat plików. Głównie to robiłem wszystko w głównym programie, bez zapisu do własnych plików, ale ostatnio się w szkole tego domagają. A teraz chciałem tego użyć w GM. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Niestety nie ma uniwersalnego mechanizmu który by pozwolił obsłużyć każdy typ pliku, zawsze to zależy od widzimisie programisty. Jeśli chcesz jakiś konkretnych rad odnośnie jak stworzyć własny typ pliku to pytaj śmiało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się