Elf Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Mam pytanko malutkie! Jeśli w platformówie ludzik ma wchodzić stromo pod górę O/ To co zrobić, by nie zatrzymywał się na każdym pikselku i żeby nie trzeba było skakać, tylko żeby wchodził od razu pod górę wraz z podnoszącym się terenem.. Łapiecie? :blink: | _ | /| | :D / | / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michmis Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 Ja jako małorozgarnięty głupawy użytkownik kombinowałbym z kodem, czyli coś np takiego, że w evencie kolizji z fragmentem terenu: if bohater.x=obiekt_gorka.x then bohatery=2 if bohater.x=obiekt_gorka.x+1 then bohatery=3 if bohater.x=obiekt_gorka.x+2 then bohatery=5 if bohater.x=obiekt_gorka.x+3 then bohatery=5 if bohater.x=obiekt_gorka.x+4 then bohatery=4 if bohater.x=obiekt_gorka.x+5 then bohatery=2 if bohater.x=obiekt_gorka.x+6 then bohatery=3 jest to przykład chyba w dość małej skali, nie wiem czy to zadziała- nie testowałem nigdy czegoś podobnego, przy czym maska obiektu musi być stała (coby obiekt nie 'zamurował' sobie nogi w podłożu wykonując ruchy) Przepraszam za moją niewiedzę, trzymam kciuki, żeby zadziałało, proszę również mnie poprawić jakby co (przykład nie pokazuje równi pochyłej a raczej coś a'la pagórki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 29 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2006 przecież to banał if keyboard_check(tutaj klawisz np w prawo) { if !place_free(x+3,y) { if place_free(x+3,y-8) { y-=8; x+=3; move_contact_solid(270,4); } } } powinno smiało działać jeśli oczywiscie przesuwasz postać o 3 piksele... jeśli więcej np 5 to w place_free(x+5,y-8) zamiast 3 musi być 5 :P banał Teraz kod sprawdza czy przed tobą jes wzgórze, jeśli przed tobą jest ściana to sprawdza czy jest wielka czy to tylko malutka przeszkoda po której można stąpać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się