ZyperPL Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Chcę żeby "karaluch0" chodził w lewo jak uderzy "potworystop", na starcie idzie w prawo. GML if prawo=true { x+=3 } if distance_to_object(potworystop)<2 && prawo=true { x-=3 prawo=false } if prawo=false x-=3 if distance_to_object(potworystop)<2 && prawo=false { x+=3 prawo=true } Jednak on nadal chodzi w prawo, cały czas :/ I mija "potworystop" :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 A nei lepiej użyć "Paths"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 ;OOO Nie wpadłem na to :o Zaraz sprawdzę i editne posta ;) A jak zrobić obracanie się w stronę chodzenia bo zapomniałem? EDIT: No, ale tak to będzie tylko określona odległość a ja chcę różną odległość w zależności od potworystop :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 GML if prawo=true x+=3 else if(prawo = false) x -= 3 if distance_to_object(potworystop)<2 && prawo=true { x-=3 prawo=false } else if distance_to_object(potworystop)<2 && prawo=false { x+=3 prawo=true } To bedzie dzialalo. E: obracanie w strone chodzenia: GML if(prawo = true) image_xscale = 1 else image_xscale = -1 Albo odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Chodzi co o to, że każdy stworek ma inną ścieżkę chodzenia? Wystarczy looknąć id objektu w Rooms, i w kodzie dać GML if(id==100080) { path_start(path_monster2,4,3,true); }else if(id==100083) path_start(path_monster,4,3,true); Coś takiego. W ogóle w tym przykładzie to znajdziesz: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=22911 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 @Rabbcio: 1. Pamiec szybko sie zapcha, jesli bedzie >10 potworow; 2. A jesli obiektu jeszcze nie ma w roomie, to jak pobierzesz jego ID? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabbcio Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Hmm Na dłuższą metę, aż takie super to to nie jest :/ Ale wydaje mi się, że autor tematu aż tak ambitny nie jest :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Powatpiewasz w ambicje autora? :D Juz podalem rozwiazanie, po prostu troche zmienilem szyk kodu i dodalem 2 'else'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Dziwne ale nie działa ;O Tu macie info o objectie potworystop Information about object: potworystop Sprite: <no sprite> Solid: false Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: <same as sprite> Collision Event with object karaluch0: execute code: if karaluch0.prawo=true { karaluch0.prawo=false } if karaluch.prawo=false karaluch0.prawo=true A tu karaluch0: nformation about object: karaluch0 Sprite: karaluch1 Solid: true Visible: true Depth: 0 Persistent: false Parent: <no parent> Mask: karaluch1 Create Event: execute code: prawo=true Step Event: execute code: if prawo=true x+=3 else if(prawo = false) x -= 3 if distance_to_object(potworystop)<5 && prawo=true { x-=3 prawo=false } else if distance_to_object(potworystop)<5 && prawo=false { x+=3 prawo=true } //chodzenie if(prawo = true) image_xscale = 1 else image_xscale = -1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 czemu chodzac zmieniasz scale i po co ci event kolizji w tym niewidzialnym bloku do ktorego i tak teoretycznie karaluch ma nigdy nie dojsc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Po co event Collision w obiekcie potworystop? Wywal go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Tak, tylko to wcale nie pomogło i dalej nie działa :< To musi być solid object czy co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Nie moze nie dzialac. Wycentrowales originy sprite'a karalucha? E: sprawdz to: GML x+=prawo*3; image_xscale = prawo if distance_to_object(potworystop)<5 { prawo *= -1 x += prawo*3 } Chyba przyspieszylem do granic mozliwosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 dales jakikolwiek sprite temu obiektowi niewidzialnemu? [ustaw mu tez wycentrowany origin] if(prawo = true) image_xscale = 1 else image_xscale = -1 wtf? if(prawo = true) x += = 4; else x-= -4 a distance_to_object(potworystop)<5 lepiej na bezpieczniejsza wartosc distance_to_object(potworystop)< rozmiar_kafelka/2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Nie trzeba ustawiac sprite'a, ale daj jakakolwiek maske obiektowi potworystop. waxx, slusznie zauwazyles. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Taa :) Wystarczyło ustawić maskę, dzięki wam koledzy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi