ZyperPL Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Mógłby mi ktoś pomoc? Chcę zrobić żeby view (platformówka) śledził dwóch graczy... Znaczy, nie tylko jednego, ale oby dwa... A jeszcze bym chciał zrobić, żeby gdy te dwa obiekty są od siebie dalej niż wielkość rooma ekran się rozdziela ;P Dodam jeszcze, że obiekt2 jest sparentowany z obiectem1, i view ma śledzić object1 ale śledzi object2 :S Help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Stworz sobie obiekt 'kontrol'. W evencie Step: GML if(object1.x > view_xview[0])&&(object1.y > view_yview[0])&&(object1.x < view_xview[0]+view_wview[0])&&(object1.y < view_yview[0]+view_hview[0]) { view_xview[0]=mean(object1.x,object2.x) view_yview[0]=mean(object1.y,object2.y) view_hview[0]=/wysokosc ekranu/ view_wview[0]=/szerokosc ekranu/ view_visible[1]=0 } else { //kod z dwoma viewami, chyba wiesz, jak :P } Nie jestem pewien, czy dziala, bo nie mam jak sprawdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Taa... Nie wiem jak z dwoma viewami :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Ech... W miejsce tego kodu z 2 viewami wpisz: GML view_visible[1]=1 view_object[0]=object1 view_object[1]=object2 view_wview[0]=/zaleznie od ustawienia, 1024 lub 512/ view_hview[0]=/zaleznie od ustawienia, 384 lub 768/ //i viewovi 1 ustawic na poczatku tak samo</span> To tak z grubsza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 GML if(Gracz.x > view_xview[0])&&(Gracz.y > view_yview[0])&&(Gracz2.x < view_xview[0]+view_wview[0])&&(Gracz2 < view_yview[0]+view_hview[0]) { view_xview[0]=mean(Gracz.x,Gracz2.x) view_yview[0]=mean(Gracz.y,Gracz2.y) view_hview[0]=640 view_wview[0]=480 view_visible[1]=0 } else { view_visible[1]=1 view_object[0]=Gracz view_object[1]=Gracz2 view_wview[0]=640 view_hview[0]=480 view_wview[0]=640 view_hview[0]=480 } Co jest źle? Nawet jak zmieniam to na początku z Gracz2 na Gracz, to nie działa :/ Psuje się wszystko :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 GML if(Gracz.x > view_xview[0])&&(Gracz.y > view_yview[0])&&(Gracz.x < view_xview[0]+view_wview[0])&&(Gracz < view_yview[0]+view_hview[0]) { view_xview[0]=mean(Gracz.x,Gracz2.x) view_yview[0]=mean(Gracz.y,Gracz2.y) view_hview[0]=640 view_wview[0]=480 view_visible[1]=0 } else { view_visible[1]=1 view_object[0]=Gracz view_object[1]=Gracz2 view_wview[0]=640 view_hview[0]=240 view_wview[1]=640 view_hview[1]=240 view_yport[1]=240 } Jak teraz nie zadziala, to nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Ta... Nie działa... Może przykład zrobicie? Bo albo coś źle robię albo po prostu nie działa :< Ps. A pomożecie też tu? https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=22849 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się