Skocz do zawartości

Health i mana


MB22

Rekomendowane odpowiedzi

jest wiele rozwiązań :D

 

ja bym zrobił to tak na poczatku:

 

CREATE bohatera:

GML
global.pkt_zycia=100;

 

global.pkt_many=100;

 

STEP bohatera:

 

GML
if (global.pkt_many>=20) // załóżmy że zaklęcie kosztuje nas 20 many

{

// Akcja zaklęcia

global.pkt_many-=20;

}

 

 

 

DRAW bohatera:

GML
draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+20,"Punkty zycia: " +string(global.pkt_zycia))

draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+40,"Punkty many: " +string(global.pkt_many))

 

 

 

i chyba tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyświetlanie many i hp przerzuciłbym do innego obiektu. Wydaje mi się, że jak dasz w bohaterze DRAW to nie będą wyświetlane jego sprity. Chyba, że sprite też będzie wyświetlany w DRAW np za pomocą funkcji:

GML
draw_sprite(sprite,index.x.y)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wyświetlanie many i hp przerzuciłbym do innego obiektu. Wydaje mi się, że jak dasz w bohaterze DRAW to nie będą wyświetlane jego sprity. Chyba, że sprite też będzie wyświetlany w DRAW np za pomocą funkcji:

 

GML
draw_sprite(sprite,index.x.y)
nie chcę być niegrzeczny ale dam tak... poprawnie

 

GML
draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)
i potwierdzam słowa Twoje, Candy - jak dajesz obiektowi draw to przestaje on się sam rysować - trzeba mu kazać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...