MB22 Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Jak zrobic zeby na gorze ekranu gry bylo napisane ile bohater ma zycia i many( ale zeby np. po tym jak uzyje ataku odjelo mu iles many) Z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 jest wiele rozwiązań :D ja bym zrobił to tak na poczatku: CREATE bohatera: GML global.pkt_zycia=100; global.pkt_many=100; STEP bohatera: GML if (global.pkt_many>=20) // załóżmy że zaklęcie kosztuje nas 20 many { // Akcja zaklęcia global.pkt_many-=20; } DRAW bohatera: GML draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+20,"Punkty zycia: " +string(global.pkt_zycia)) draw_text(view_xview[0]+10,view_yview[0]+40,"Punkty many: " +string(global.pkt_many)) i chyba tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 To wyświetlanie many i hp przerzuciłbym do innego obiektu. Wydaje mi się, że jak dasz w bohaterze DRAW to nie będą wyświetlane jego sprity. Chyba, że sprite też będzie wyświetlany w DRAW np za pomocą funkcji: GML draw_sprite(sprite,index.x.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 To wyświetlanie many i hp przerzuciłbym do innego obiektu. Wydaje mi się, że jak dasz w bohaterze DRAW to nie będą wyświetlane jego sprity. Chyba, że sprite też będzie wyświetlany w DRAW np za pomocą funkcji: GML draw_sprite(sprite,index.x.y) nie chcę być niegrzeczny ale dam tak... poprawnie GML draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y)i potwierdzam słowa Twoje, Candy - jak dajesz obiektowi draw to przestaje on się sam rysować - trzeba mu kazać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się