dyzmek Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 jak w temacie chce zrobić pchanie przedmiotu że np naciskam spacje i strzałke w prawo i pha w prawo jak to zrobić. i drgie pytanko jak zrobic trik postaci np skok w tyl jak nacisne ctrl i np strzalke w gore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Widok? 2.: GML if keyboard_check(vk_ctrl) and keyboard_check(vk_up) then trick() - połowa sukcesu. - Teraz musisz połączyć gravi z odejmowaniem [x]. a, i pcha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deusald (Adamentium) Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Pierwsze: Musisz zrobić warunek, że jeżeli jest naciśnięta spacja i w strzałka w prawo oraz jeżeli występuje kolizja z obiektem pchanym to nadajesz mu określoną prędkość i kierunek(jak masz naciśnięte prawo to pcha w lewo). GML if keyboard_check(vk_space) and keyboard_check(vk_right) { if position_meeting(x+0,y+0,obj_hero) { action_move("000001000",5); } } To jest na widok platformowy. Co do drugiego to musisz to zrobić animacją. PS: No weź przestań przecież jak napisałeś "pha" przez samo "h" to głupio to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 a dokładniej ? jak zrobić ten warunek proszę może jakiś kodzik lub przykładzik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Prosze. Jest to kod działający na 1 obiekt bo jak będzie więcej to będą się wszystkie przesuwać ale pokombinuj cos z tym :) (przykład jest do gry z widokiem Top-Down) STEP bohatera: GML if (keyboard_check(vk_left) and place_free(x-8,y)) x-=4; if (keyboard_check(vk_right) and place_free(x+8,y)) x+=4; if (keyboard_check(vk_up) and place_free(x,y-8)) y-=4; if (keyboard_check(vk_down) and place_free(x,y+8)) y+=4; if (keyboard_check(vk_control)) { if (keyboard_check(vk_left) and place_meeting(x-8,y,object1)) { x-=4 object1.x-=4 } if (keyboard_check(vk_right) and place_meeting(x+8,y,object1)) { x+=4 object1.x+=4 } if (keyboard_check(vk_up) and place_meeting(x,y-8,object1)) { y-=4 object1.y-=4 } if (keyboard_check(vk_down) and place_meeting(x,y+8,object1)) { y+=4 object1.y+=4 } } gdzie object1 to przedmiot, który chcemy przesuwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 10 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 bardzo dziekuje a tak poza tym to sedecznie zapraszam na moją stronę internetową dowiecie się tam o wszystkich moich planach i pobierzecie moje wszystkie gry www.dyzmaken.dbv.pl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Przenosimy strony na nowy szybszy serwer, wracamy za 10-12 godzin (strona moze zadzialac szybciej, jej czas powrotu jest uzalezniony od pozycji w kolejce). Za niedogodnosci przepraszamy. kiepsko :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się